استارت توزیع لوازم کاهنده مصرف آب زده شد

مدیر دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب گفت: در حال حاضر طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف به صورت قسطی در استان اصفهان آغاز شده و استقبال خوبی نیز از سوی مشترکان برای دریافت این لوازم صورت گرفته است.

استارت توزیع لوازم کاهنده مصرف آب زده شد

به گزارش هشت دی،علی سیدزاده با بیان اینکه این طرح از روز شنبه به صورت جدی در اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: بروشورهایی با اطلاعات دقیق از انواع لوازم کاهنده در اختیار مشترکان پرمصرف قرار گرفته و هر مشترکی که تقاضای دریافت این تجهیزات را داشته باشد، شرکت آبفا در اختیار آنها می‌گذارد.

وی ادامه داد: در روز اول حدود ۴۰۰ مشترک تقاضای دریافت لوازم کاهنده مصرف را داشته‌اند که پس از ارزیابی در شرکت آب و فاضلاب استان این لوازم در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و هزینه آن در قبوض مشترکان درج می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مشترکان می‌توانند هزینه را به صورت نقدی و یا به صورت اقساط تا ۲۴ ماه پرداخت کنند، گفت: خریداری این تجهیزات توسط شرکت آبفا به وسیله تامین اعتبار طرح‌های عمرانی که به مدیریت مصرف اختصاص یافته، صورت گرفته است.

سیدزاده ادامه داد: به دنبال این هستیم تا در سال ۱۳۹۷ از سازمان برنامه و بودجه نیز برای انجام کارهای مدیریت مصرف تامین اعتبار کنیم تا از این طریق بتوان میزان خرید لوازم کاهنده مصرف را گسترش داد.

وی در پاسخ به این سوال که این آیا این طرح در استان‌های دیگر نیز اجرایی شده است، گفت: در استان تهران، سمنان، مشهد، مرکزی، استان‌های جنوبی مانند هرمزگان این طرح در دست اقدام است و به محض خرید لوازم کاهنده مصرف اقدامات بعدی آغاز خواهد شد.

چندی پیش نیز حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده و در راستای کاهش مصرف آب قرار شده تا تجهیزات کاهنده مصرف در برخی از استان ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد و هزینه آن در قبوض آب به صورت درازمدت از این مشترکان اخذ شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات کاهنده مصرف به راحتی می‌تواند ۲۰ درصد مصارف خانگی را کاهش دهد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کم‌آبی توصیه می‌شود که مشترکان مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه به راحتی می‌توان با کاهش ۲۰ درصدی مصرف شرایط پیک را مدیریت کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه