دبیر کل جمعیت فداییان اسلام در گفتگو با 8دی:

استکبار جهانی به زور می خواهد به اسراییل وجهه قانونی بدهد/ ترامپ پایبند به هیچ مشروعیتی نیست

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه استکبار جهانی به زور می خواهد به اسراییل وجهه قانونی بدهد، گفت: انتقال قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در جایگاه حقوق بین الملل غیر قانونی است.

استکبار جهانی به زور می خواهد به اسراییل وجهه قانونی بدهد/ ترامپ پایبند به هیچ مشروعیتی نیست

محمد مهدی عبد خدایی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در مورد درگیری های غزه در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، اظهار کرد: موجودیت اسراییل غیرمشروع و غیر حقوقی است.

وی افزود: در تاریخ دنیا سابقه نداشته است عده ای جمع شوند و بگویند چون ۲ هزار سال پیش پدران ما در این سرزمین زندگی می کردند اینجا خانه و وطن ما است.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام  ادامه داد: حکومت صهیونیست اصولا نامشروع است اما قدرت ها و دولت های بزرگ این رژیم را به رسمیت شناخته اند و قبولش کرده اند و در سازمان ملل به این رژیم جعلی کرسی داده اند.

عبدخدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی معتقد است که اسراییل نه تنها مشروعیت ندارد بلکه از نظر حقوق بین الملل هم قانونیت ندارد، گفت: استکبار جهانی به زور می خواهد اسراییل را قانونی اعلام کند.

وی تصریح کرد: انتقال قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در جایگاه حقوق بین الملل غیر قانونی است.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام، افزود: مشروعیت و قانونیت برای ترامپ مطرح نیست همانطور که می تواند زیر امضای رییس جمهور قبلی آمریکا در برجام بزند و قرارداد بین المللی مورد تصویب شورای امنیت را نقض کند، انگار در جنگل زندگی می کند و می خواهد قانون جنگل را حاکم کند.

وی با تأکید بر اینکه ترامپ پایبند به هیچ قانونی و مشروعیتی نیست، افزود: رییس جمهور آمریکا عربستان را به عنوان گاو شیرده دوشیده و دنبال دوشیدن سایر کشور ها است.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه ترامپ هیتلر دوم است، تصریح کرد: همانطور که هیتلر معتقد بود نژاد ژرمن بالاترین نژاد است ترامپ هم معتقد است آمریکا بالاتر از همه است اما آن زمان گذشته است و به اصطلاح “آن سبو بشگست و آن پیمانه ریخته است”.

عبدخدایی با اشاره به اینکه دنیای امروز این تفکر را نمی پذیرد، اضافه کرد: امروز دنیا به خاطر تکنولوژی ارتباطات جمعی وسیع است و دیگر آنطور نیست که آمریکا در آمریکای جنوبی کشوری را مستعمره خود کند و ملت های دیگر باخبر نشوند و آزادگان دنیا با این عمل غیر مشروع مخالف اند.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام با تأکید بر اینکه همه کشورها باید این اقدام را محکوم کند، اظهار کرد: شنیده ام اردوغان سفیر اسراییل را اخراج کرده است و این نشان می دهد که کشورهای لاییک هم با این عمل مخالف اند، صرف نظر از مسلمان بودن، اومانیسم یا انسان محوری هم این عمل را قبول ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه