ظریف پس از نشست با مقامات اروپا؛

باید حقوق ایران در برجام تضمین شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفتگوهایش با کشورهای اروپایی درباره برجام را مثبت و سازنده توصیف کرد.

باید حقوق ایران در برجام تضمین شود

به گزارش ۸دی، وزیر امور خارجه ایران پس از نشست با مقامات اروپایی درباره برجام با انتشار توئیتی به بیان توضیحاتی درباره این تشست پرداخت.
محمد جواد ظریف در توئیتی نوشت: نشست سازنده با نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزرای سه کشور اروپایی در بروکسل پس از سفرهای موفقیت آمیز به پکن و مسکو. شروع مثبت با تعهدات سیاسی قوی. همه توافق کردند که کارهای بیشتری در هفته های پیش رو به خصوص برای تضمین درباره منافع اقتصادی به مردم ایران انجام شود.

ظریف همچنین در پایان نشست با وزرای خارجه کشورهای اروپایی در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص تحریم ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی از سوی آمریکا گفت: این اقدام آمریکا همانند بقیه اقدامات آنها غیرقانونی است.

ایران تعهدات خودش را اجرا کرده است

وی درباره نشست بروکسل ​افزود: بحث های خوبی شد در مورد ضرورت ارائه اطمینان و تضمین به ایران که مفاد برجام به خصوص مواردی که ایران از آنها منتفع بوده، به صورت کامل اجرا بشود با توجه به اینکه ایران تعهدات خودش را اجرا کرده و آژانس بارها این تاکید را کرده است.

زمان زیادی نداریم

وزیر امور خارجه با اشاره به بیانیه موگرینی گفت: امیدوارم که این حرکت به نتیجه برسد و ما زمان زیادی نداریم، در چند هفته آینده خواهیم دید که آیا این اقداماتی که امروز توافق کردیم انجام بشود در عمل چقدر می توانیم پیش ببریم.

ظریف تصریح کرد: همه طرف های اروپایی تاکید کردند به تعهدشان که این کار را انجام دهند، ما هم با آنها در این چند هفته آینده کار خواهیم کرد برای اینکه این تضمین ها بوقوع بپیوندد.

وی افزود: جلسه آتی؛ جلسه کمیسیون مشترک است که به درخواست ایران هفته آینده تشکیل می شود . همچنین جلسه وزرا هم پیش بینی شده که در زمان مناسب تشکیل بشود، همین طور جلسه های کارشناسی از روزهای آینده به صورت فشرده تشکیل می شود.

ظریف همچنین درخصوص موضوع تضمین نیز گفت: ما گفتیم که باید این حقوق ایران تضمین شود و آنها هم گفتند که تلاش خودشان را خواهند کرد.

منبع: موج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقای ظریف! فقط با نمی شود. خانم دیپلمات هم گفت برجام باید حفظ شود و از تضمین صحبت نمی کنیم
در حاشیه