سفیر کشور اتریش در ایران:

رشت دروازه ورود به اروپاست/ جشن ۷۰۰ سالگی روابط ایران و اتریش

سفیر کشور اتریش در ایران با اشاره به پیشنهاد مطرح‌شده برای خواهرخواندگی رشت با یکی از شهرهای اتریش گفت: رشت همواره دروازه ورود به اروپا و نقطه ارتباط با کشور ما بوده است.

رشت دروازه ورود به اروپاست/ جشن ۷۰۰ سالگی روابط ایران و اتریش

به گزارش ۸دی، اشتفان شولتز صبح امروز در دیدار با شهردار رشت در ساختمان شهرداری با بیان اینکه اتریش و ایران به‌زودی جشن ۷۰۰ سالگی روابط خود را گرامی می‌دارد اظهار کرد: رشت همواره دروازه ورود به اروپا و نقطه ارتباط با کشور ما بوده و توجه به مباحث علمی در رشت همواره بنده را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به سابقه فرهنگی گیلان و شهر رشت بیان کرد: یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد اتریش توجه به گردشگری است و از طرفی پیشنهاد اعضای شورای شهر و شهردار برای خواهرخواندگی در همین راستاست.

سفیر کشور اتریش در ایران با تأکید بر اینکه گردشگری باکیفیت و مبتنی بر محیط‌زیست تضمین‌کننده اشتغال است بیان کرد: اتریش دارای چندین مرکز عالی گردشگری است و شهر رشت نیز دارای ظرفیت‌های مناسبی در این بخش بوده و برای یک همکاری ساختارمند و هدفمند در این جلسه حضور پیدا کردیم.

شولتز با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ایران به کشور اتریش گفت: در هفته آینده منتظر حضور رئیس‌جمهور ایران در کشور اتریش هستیم و یقیناً نتایج خوبی محقق می‌شود.

وی به پیشنهاد خواهرخواندگی شهری رشت با یکی از شهرهای کشور اتریش اشاره کرد و افزود: با ارتباطات و تعاملات خوبی که وجود دارد پیشنهاد شهر رشت بابت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور اتریش را با کمال میل پذیرفته و پس از بررسی شهری مناسب را انتخاب و اعلام می‌کنیم.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به ریاست اتریش در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در شورای اروپا بیان کرد: اتریش در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ ریاست شورای اروپا را در اختیار دارد و تضمین مواد غذایی ازجمله اهداف این دوره ریاست بوده و یقیناً از ظرفیت‌های شهر خلاق خوراک رشت در این حوزه بهره‌مند می‌شویم.

موقعیت اقلیمی منحصربه‌فرد رشت

رایزن بازرگانی سفارت اتریش نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری رشت اظهار کرد: در ابعاد تجاری و اقتصادی نیز با توجه به موقعیت اقلیمی در حوزه گردشگری شهر رشت می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

کریستف کراپ مایر با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها به مزیت اقلیمی رشت غبطه می‌خورند گفت: کلیه مباحث مطرح‌شده در این نشست به‌صورت دقیق برای پیشبرد اهداف مشترک بررسی می‌شود.

پیشنهاد خرید زباله‌سوز و تراموا برای رشت توسط اتریش

شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اتریش در شرایط سخت امتحانش را خوب پس داده است اظهار کرد امیدوارم با همکاری وزارت امور خارجه پیشنهاداتی که در نشست امروز مطرح می‌شود گام‌به‌گام اجرایی شود.

مسعود نصرتی با اشاره به برگزاری دو اجلاس در شهر رشت طی ۶ ماه آینده تصریح کرد: دو اجلاس طی شش ماه آینده با همکاری یونسکو و محوریت شبکه شهرهای خلاق در رشت و مشارکت این کشور در شهرهای عضو جاده ابریشم برگزار می‌شود.

وی با پیشنهاد خواهرخواندگی رشت با یکی از شهرهای کشور اتریش افزود: درباره زباله‌سوز و تراموا برای رشت پیشنهاداتی از کشور اتریش مطرح‌شده است.

استقبال شورای شهر رشت از سرمایه‌گذاری اتریش در گیلان

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با تأکید بر استقبال اعضای شورای اسلامی شهر رشت از سرمایه‌گذاری اتریش در گیلان اظهار کرد: امیدوارم هر چه سریع‌تر کارگروه‌های لازم در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و غیره به‌منظور برقراری تعاملات بیشتر رشت و اتریش تشکیل شود.

جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به ظرفیت اتاق اصناف گیلان گفت: به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف اعلام می‌کنم که در حال حاضر ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی در اختیار اصناف بوده و به‌نوعی صنف در سایه اتاق اصناف چرخه اقتصادی کشور را به حرکت درآورده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه