تندگویان:

تشکل‌های جوانان تا پایان خردادماه شناسه‌دار می‌شوند/ ۶ ماه سربازی اعضا در تشکل طی خواهد شد

معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امریه اعضای تشکل‌های جوانان در دستور کار است و در حال توافق با ستاد کل نیروهای مسلح هستیم تا طبق دستورالعملی که تا پایان سال تولید خواهد شد، ۶ ماه از دوران سربازی اعضا، در تشکل طی شود.

تشکل‌های جوانان تا پایان خردادماه شناسه‌دار می‌شوند/ ۶ ماه سربازی اعضا در تشکل طی خواهد شد

به گزارش ۸دی، محمدمهدی تندگویان معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت کشور از مشکل اشتغال جوانان استفاده از تشکل‌هاست، اظهار داشت: در کشور توسعه یافته‌ای همچون کانادا، به ازای هر ۲۰۰ نفر یک تشکل ثبت شده وجود دارد و در ایران به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک تشکل ثبت شده داریم و فاصله بسیار زیادی تا به استاندارد برسیم.

وی افزود: این تشکل‌ها پایگاه‌هایی است که جوانان با پشتوانه مردمی فعالیت خود را آغاز کنند و دولت نیز با امکاناتی که در اختیار دارد به کمک آنها می‌رود.

تندگویان اضافه کرد: دولت، معافیت بیمه و معافیت مالیات را برای این تشکل‌ها در نظر گرفته است که تا حد بسیار زیادی به آنها کمک می‌کند و از سوی دیگر طبق تفاهمی که با صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده است از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به این تشکل‌ها پس از تصویب طرح تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه همین که تعدادی جوان در این تشکل‌ها مشغول به کار شوند به معنای اشتغال‌زایی است، گفت: امریه اعضای تشکل‌ها در دستور کار است و در حال توافق با ستاد کل نیروهای مسلح هستیم تا طبق دستورالعملی که تا پایان سال تولید خواهد شد ۶ ماه از دوران سربازی اعضا، در تشکل طی شود.

تندگویان با بیان اینکه مشکل ما محدودیت سن جوانی است و از شورای عالی درخواست کردیم که سن جوانی را تا ۳۵ سال افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: این تشکل‌ها شناسه و ثبت وزارت کشور نداشتند که با وزارت کشور توافق کردیم تا پایان خردادماه این تشکل‌ها شناسه‌دار شوند و قادر به انجام امور حقوقی و بانکی باشند.

معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این تشکل‌ها برای تست زدن کار توسط جوانان است، گفت: هم‌اکنون ۲۰۰۰ تشکل فعال در حوزه جوانان داریم که ۲۵۰ هزار جوان در آنها فعالیت می‌کنند و به همین میزان هم در نوبت هستند و به نظر می‌رسد تا پایان این دولت تعداد این تشکل‌ها به ۶۰۰۰ برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام تشکل‌ها فعال هستند، گفت: ممکن است ۱۰۰ تشکل فعالیت لازم را نداشته باشند و پایشی هم در خصوص میزان فعالیت آنها انجام می‌دهیم تا تشکل‌های غیرفعال را از گردونه خارج کنیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه