مدیرکل فرودگاه استان گیلان خبر داد

افزایش ۲۰ درصدی مسافران فرودگاه سردار جنگل

مدیرکل فرودگاه استان گیلان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی گفت: تعداد مسافران در سال ۹۶ قریب به ۵۰۰ هزار نفر بود که ۴۷۰ هزار و ۷۵۶ نفر مسافر داخلی و خارجی، ورودی و خروجی، با تعداد پرواز چهار هزار و ۳۶ ۷ سورتی ثبت‌شده است.

افزایش ۲۰ درصدی مسافران فرودگاه سردار جنگل

به گزارش ۸دی، غلامرضا کریم آقایی، با اشاره به همراهی فرودگاه سردار جنگل رشت با مسافرین نوروزی در سال جاری اظهار کرد: برنامه‌های پرواز نوروزی فرودگاه سردار جنگل رشت از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷، ۲۵۴ پرواز بوده که از این میان ۲۴۰ پرواز داخلی و ۱۴ پرواز خارجی بوده است.

وی با اشاره به استفاده ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر از مسافران نوروزی از پروازهای فرودگاه سردار جنگل گفت: ۲۳ هزار و ۳۰۸ نفر از پرواز داخلی و دو هزار و ۱۷۷ نفر از پرواز خارجی استفاده کرده‌اند.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان با اشاره به افزایش پروازهای خارجی و کاهش پروازهای داخلی از فرودگاه سردار جنگل افزود: آمار پروازهای داخلی و خارجی نوروزی در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۴ پرواز بوده که از این تعداد ۲۶۲ داخلی و ۱۲ پرواز خارجی بوده است.

وی با اشاره به تعداد مسافران نوروزی تصریح کرد: ۲۶ هزار و ۴۲ نفر مسافر نوروزی از پروازهای فرودگاه استفاده کرده که ۲۴ هزار ۷۵۶ نفر از طریق پرواز داخلی و هزار و ۲۸۶ نفر از طریق پرواز خارجی مسافرت کرده‌اند.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی بیان کرد: تعداد مسافران در سال ۹۶ قریب به ۵۰۰ هزار نفر بود که ۴۷۰ هزار و ۷۵۶ نفر مسافر داخلی و خارجی، ورودی و خروجی، با تعداد پرواز چهار هزار و ۳۶ ۷ سورتی ثبت‌شده است.

کریم آقایی با اشاره به مسیرهای پرواز فرودگاه سردار جنگل گفت: پروازها به ۱۰ مسیر داخلی؛ تهران، شیراز، عسلویه، مشهد، اردبیل، کیش، بندرعباس، ارومیه اهواز، تبریز و سه مسیر خارجی؛ نجف، آدانا ترکیه و تفلیس گرجستان صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امسال به دلیل افزایش پرواز در مسیر اردبیل، ارومیه و تبریز در هفته، ۱۰۲ سورتی پرواز رفت‌وبرگشت صورت می‌گیرد افزود: تنها پرواز خارجی فعال در فرودگاه سردار جنگل، سفر به عتبات عالیات به مقصد نجف است.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان گفت: جابه‌جایی مسافر از فرودگاه سردار جنگل با شرکت‌های هواپیمایی قشم، آسمان، کیش، ایران ایر، ایرتور، کارون، زاگرس پروازهای داخلی و تنها مسیر خارجی این فرودگاه از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه