رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا :

حدود ۴ تن گوشت فاسد در آستارا امحا شد / صادرات بیش از ۱۰۰۰ تن فرآورده لبنی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا با بیان اینکه طی یک سال گذشته سه هزار و ۵۳۱ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر قصابی‌ها، کبابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و رستوران‌ها صورت ‌گرفت گفت: در قالب این تعداد بازرسی، سه هزار و ۶۰۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل‌مصرف کشف و امحا شد.

حدود ۴ تن گوشت فاسد در آستارا امحا شد / صادرات بیش از ۱۰۰۰ تن فرآورده لبنی

به گزارش هشت دی،بهرام پورضرب در آستارا اظهار کرد: در یک سال گذشته سه هزار و ۵۳۱ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر قصابی‌ها، کبابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و رستوران‌ها صورت گرفته که سه هزار و ۴۰۷ مورد آن غیربهداشتی تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه در قالب این تعداد بازرسی، سه هزار و ۶۰۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل‌مصرف معادل حدود چهار تن به ارزش ۹۰۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال کشف و امحا شد گفت: در این راستا، ۴۵ متخلف عرضه‌کننده گوشت غیربهداشتی به تعزیرات حکومتی شهرستان آستارا معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا میزان فرآورده‌های لبنی صادرشده طی یک سال گذشته از مرز زمینی این شهرستان را یک هزار و ۴۳۱ تن عنوان کرد و افزود: از این مقدار فرآورده لبنی صادرشده ۱۸۴ تن شیر خشک، یک‌هزارم و ۲۱۷ تن انواع پنیر، ۱۰ تن انواع خامه و ۲۰ تن کره حیوانی است.

پورضرب با اشاره به صادرات ۱۴۳ تن ماهی قزل‌آلا، ۱۴ تن پشم گوسفندی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۵۱۰ قطعه بچه ماهی زینتی آب‌های شیرین، سه رأس اسب، یک غلاده سگ، یک قطعه طوطی، ۴۰ تن ماهی خاویاری، هفت تن پر مرغ و ۲۰ تن میگوی منجمد نیز از دیگر محصولات صادرشده در ۱۲ ماهه گذشته هستند.

وی با اشاره به اینکه ترانزیت فرآورده‌های خام دامی طی یک سال گذشته ۸۸۵ تن بوده است بیان کرد: عمده فرآورده‌های خام دامی ترانزیت گوشت منجمد گاو، گوشت منجمد گوساله، تخم‌مرغ خوراکی، آلایش‌های خوراکی دام، ابریشم خام و دمبه گوسفندی هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا تصریح کرد: این مقدار فرآورده خام دامی از کشورهای جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه و شمال اروپا به‌واسطه مرز زمینی شهرستان آستارا به عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ترانزیت شده‌اند.

پورضرب با بیان اینکه طی یک سال گذشته، ۵۲ هزار و ۴۱۲ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های میکروبی، ویروسی و مشترک بین انسان و دام مایه‌کوبی شده‌اند افزود: لمپی‌اسکین، بروسولز گاو و گوساله، تب برفکی، شاربن گاو و گوسفند، آبله و شاربن علامتی ازجمله بیماری‌های شایع در دام هستند.

وی بیان کرد: واکسینه ۵۰۵ غلاده سگ علیه هاری، مراقبت مشمه در ۴۹ رأس اسب، مراقبت طاعون در یک‌هزارم و ۲۷ رأس گاو، مراقبت سل در یک‌هزارم و ۸۴۵ رأس گاو و گوساله، مراقبت تب برفکی در دو هزار و ۷۷۳ و مراقبت بروسولز در ۵۰۴ رأس دام سبک و سنگین از دیگر اقدامات انجام‌شده طی یک سال گذشته بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا با بیان اینکه در این مدت پنج هزار و ۱۳۹ رأس دام سبک و سنگین و ۷۶ هزار و ۵۳۸ مترمربع جایگاه دام علیه بیماری‌های مختلف دامی سم‌پاشی شده‌اند گفت: برای سم‌پاشی این تعداد دام و این مقدار جایگاه دام ۱۴۱ لیتر سم مصرف‌شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه