گشت‌های نامحسوس پلیس ‌در تمام شهرهای گیلان فعال ‌می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان ‌با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس در ایام تعطیلات نوروزی گفت:‌ گشت‌های نامحسوس پلیس در تمام ‌شهرهای گیلان فعال می‌شوند.

 گشت‌های نامحسوس پلیس ‌در تمام شهرهای گیلان فعال ‌می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان ‌افزود: پلیس راهور برای ایام تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار دارد و با بیش از ۲۷۰ نیروی پیاده،‌ ۷۴ تیم خودرویی، و ۸۰ تیم موتورسوار به استقبال از مسافران و گردشگران می‌رود.

محمدی با اشاره به دیگر برنامه‌های پلیس خاطرنشان کرد:‌ یکی از اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای که توسط پلیس راهور گیلان در تمام ایام تعطیلات نوروزی به اجرا در می‌آید استقرار و حضور تیم‌های ویژه انجام تست سلامت در نقاط مختلف استان گیلان است.

وی با تاکید بر نقش بسیار مهم همیاران پلیس در کاهش تصادفات ابراز داشت: از سال ۸۴ موضوع همیاران پلیس در کشور مطرح شد و با گسترش آن‌ها و همکاری متقابلی که با پلیس داشتند شاهد کاهش هر ساله آمار تصادفات هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان گفت:‌ در تعطیلات نوروزی سال گذشته تصادفات منجر به فوت در گیلان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد و امیدواریم امسال نیز با رعایت مقررات توسط رانندگان هیچ حادثه تلخی در گیلان رخ ندهد.

محمدی به شرایط خاص معابر استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ معابر شهرهای گیلان شرایط ویژه‌ای دارند و اغلب مسافران و گردشگران نوروزی با توجه به عدم آشنایی به این موضوع دچار مشکلات عدیده‌ای در این مورد می‌شوند.

وی عامل بسیاری از تصادفات را عدم آشنایی با وضعیت این معابر خواند و عنوان کرد:‌ رانندگان و مسافران نوروزی که به گیلان سفر می‌کنند باید با رعایت قوانین ضمن تضمین امنیت و سلامت خود سفر خوشی را نیز برای دیگران رقم بزنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان به تردد احشام و خطرات ناشی از آن اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به پیوسته بودن شهرهای گیلان و عبور جاده‌های آن از دل شهرها بنابراین تردد احشام در معابر جاده‌ای دور از انتظار نیست.

محمدی با اعلام هشدار جدی به رانندگان و لزوم رعایت مقررات توسط آنان تصریح کرد:‌ عبور و تردد دائمی احشام در معابر جاده‌ای گیلان و خطرات بالقوه زیادی که در کمین است لزوم توجه بیشتر رانندگان و مسافران نوروزی را می‌طلبد.

وی به مرکز کنترل هوشمند ترافیک اشاره کرد و ابراز داشت:‌ از زمان افتتاح این مرکز تاکنون شاهد ثبت بیش از ۳۲ هزار تخلف توسط دوربین‌های ثبت تخلف بودیم که تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز مهم‌ترین این تخلفات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان بیان داشت:‌ با توجه به اینکه عابران پیاده قربانی بیش از ۴۶ درصد تصادفات منجر به فوت سال گذشته گیلان بودند بنابراین رانندگان باید ضمن رعایت مقررات به حقوق عابران پیاده احترام بگذارند.

محمدی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین توسط عابران پیاده نیز افزود:‌ عابران پیاده باید به حقوق خود قانع باشند و با عبور از گذرگاه‌ها و پل‌های عابر پیاده تعبیه شده ضمن احترام به قوانین، احتمال بروز حوادث و سوانح را برای خود کاهش دهند.

وی وجود نقص در برخی از گذرگاه‌های عابر پیاده را برشمرد و عنوان کرد:‌ وجود مشکلات این‌چنینی در شهرها باعث وقوع حوادث بسیاری می‌شوند به همین خاطر شهرداری‌های سطح استان گیلان باید نسبت به اصلاح نواقص اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز را زیبنده گیلانیان ندانست و گفت:‌ رکوردداری در مورد آمار عبور از چراغ قرمز نه تنها شایسته مردم گیلان نیست بلکه شائبه‌های منفی زیادی در اذهان مسافران ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه