از سرگیری پرواز ATR های زمینگیر آسمان

حدود ۳هفته پس از توقف پرواز هواپیماهای ATRآسمان و زمینگیر شدن آنها پس از سانحه پرواز تهران-یاسوج، سازمان هواپیمایی مجوز پرواز دوباره این نوع هواپیما را چند روز پس از اظهارات مدیرعامل آسمان صادر کرد.

از سرگیری پرواز ATR های زمینگیر آسمان

به گزارش هشت دی، ۲۹ بهمن ماه امسال یک فروند هواپیمای ATR آسمان در مسیر پروازی تهران-یاسوج از مدار محو و سقوط کرد. در این سانحه تمام ۶۶ مسافر جان خود را از دست دادند.

۵ روز پس از این سقوط،  سازمان هواپیمایی کشوری پرواز هواپیماهای ATR آسمان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. حال چند روز پس از اظهارات مدیرعاملهواپیمایی آسمان مبنی بر زیان میلیاردی بابت عدم پرواز این نوع هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری یک روز مانده تا آغاز سال نو پرواز ATRهای آسمان را بلامانع اعلام کرد.جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:  ادامه فعالیت پرواز هواپیماهای ATR مدل ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان که در جریان سانحه ۲۹ بهمن ماه جهت بررسی های همه جانبه علل بروز سانحه و اطمینان از ایمنی پروازهای این نوع هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به طور موقت و تا اطلاع ثانوی متوقف شد  پس از بررسی های صورت گرفته و گزارش مقدماتی دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری پرواز هواپیماهای مذکور بلامانع اعلام شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه