مسافر لبنان، ایران را به مقصد بهشت ترک کرد

با شروع جنگ تحمیلی، سعید که به‌تازگی به عضویت سپاه درآمده بود عازم جبهه شد و طی ۳۰ ماه مبارزه‌ی پیروزمندانه رسالت خود را به‌عنوان سرباز این خاک در کنار شهیدانی چون حاج محمود قلی پور، حق وردیان و دانا به انجام رساند.

مسافر لبنان، ایران را به مقصد بهشت ترک کرد

به گزارش هشت دی،سردار شهید سعید آلیانی در دوم اسفندماه ۱۳۳۹ در شهرستان رشت متولد شد، وی دوران تحصیل خود را در مدارس مختلف این شهر سپری کرد.

سعید اخلاق نیکو و پسندیده‌ای داشت و زمانی که درگیری‌ها در آغاز انقلاب به اوج خود رسید؛ با شرکت در راهپیمایی‌ها، پخش پوستر و اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) و ساختن کوکتل مولوتوف مخالفت و اعتراض خود را با حکومت ستم‌شاهی نشان می‌داد.

شهید آلیانی از ابتدا و زمانی که جونان و نوجوانان به فعالیت‌ها و شیطنت‌های خود مشغول بودند سعی در شرکت در کلاس‌ها و به نامه‌های مذهبی داشت و خود از بانیان این‌گونه مراسمات بود.

وی با تشکیل انجمن اسلامی و کتابخانه مسجد آفخرای رشت و برپایی کلاس‌های احکام، عقیدتی سیاسی و آموزش قرآن مجید فعالیت چشمگیری داشت و به کمک شهید افتخاری و با توانمندی و همت والای خود توانست در جذب و ارشاد جوانان رشت و حفظ آنان از دام‌های گروهک‌های مفسد و خنثی‌سازی توطئه‌های ایادی و سرسپرده شرق و غرب و نیز خاموش کردن آتش آشوب و بلوای آنان در گوشه و کنار استان گیلان تلاش فراوان کند.

با شروع جنگ تحمیلی، سعید که به‌تازگی به عضویت سپاه درآمده بود عازم جبهه شد و طی ۳۰ ماه مبارزه‌ی پیروزمندانه رسالت خود را به‌عنوان سرباز این خاک در کنار شهیدانی چون حاج محمود قلی پور، حق وردیان و دانا به انجام رساند.

هنوز عملیات فتح المبین به پایان نرسیده بود که سعید دچار مجروحیت شد، پس از مداوای مختصری او را به اصفهان فرستادند که دوره زرهی را آنجا پشت سر گذاشت و بار دیگر عازم جبهه شد و با شرکت در عملیات محرم در واحد زرهی لشکر ۲۵ کربلا، دچار موج گرفتگی و سوختگی و جراحت از ناحیه چشم شد و ۲۵ در صد از بینائی‌اش را از دست داد.

پس از مجروحیت در عملیات محرم شهید آلیانی، به‌عنوان فرمانده پادگان آموزشی منجیل شروع به کارکرد و تمام تلاش خود را برای حضور بیشتر و رسیدگی به خانواده شهدای انقلاب می‌کرد.

سعید قصد داشت پس از پایان جنگ تحمیلی برای دفاع از مردم مظلوم لبنان به آنجا عزیمت کند اما در نهم اسفند سال ۱۳۶۴ درحالی‌که جانشینی اطلاعات عملیات تیپ نبی اکرم را بر عهده داشت و در عملیات والفجر ۹ در ارتفاعات سلیمانیه با ترکش راکت دشمن به وصال معشوق رسید و به عرشیان پیوست.

پیام شهید:

انقلاب را حفظ کنید! زیرا به بهای! خون شهدا، جانبازان و مقاومت امت حزب‌الله به‌دست‌آمده است.

ای بپا دارندگان قسط؛ یاری امام و پشتیبانی از روحانیت اصیل و در خط انقلاب اسلامی در این زمانه از اهم امور است، پس مبادا لحظه‌ای غفلت کنیم که نزد حق‌تعالی مسئول هستیم؟

ای عزیزان! خدا را یک‌لحظه از یاد نبرید و کاری کنید که زندگیتان بر اساس دستورات خدا و پیغمبر (ص) باشد و نماز را یک آن سبک نگیرید و سعی کنید کارتان فقط برای رضای خدا باشد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه