معاون فرماندار آستارا:

بهسازی تقاطع ریلی-جاده ای محور آستارا-اردبیل ضروری است

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: برای جلوگیری از ترافیک و حوادث جاده ای در تعطیلات نوروز، بهسازی تقاطع ریلی جاده ای در محور آستارا-اردبیل ضروری است.

بهسازی تقاطع ریلی-جاده ای محور آستارا-اردبیل ضروری است

به گزارش هشت دی،وحید پورحضرت سه شنبه شب در جلسه شورای ترافیک آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: ادارات راهداری، راه و شهرسازی و پلیس راه برای کاهش بار ترافیک در کمربندی آستارا-اردبیل به تعریض و ایجاد جاده فرعی در حاشیه تقاطع ریلی جاده ای راه آهن آستارا-آستارا اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری، باید ۲ نقطه پرتگاهی در محور آستارا-آقچای از روشنایی، حفاظ و علائم راهنمایی و رانندگی برخوردار شود و ورودی شهر و روستاهای مرزی و ساحلی توسط شهرداری ها و دهیاری ها ساماندهی شود.
وی اظهار کرد: مصالح مورد نیاز بارانداز راه آهن آستارا از معادن صیادلر و آقچای در محور آستارا-اردبیل تامین می شود ولی محدوده این معادن ایمن سازی نشده است و احتمال حادثه وجود دارد.
تقاطع ریلی آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان، محور اردبیل – آستارا را در بخش مرکزی شهرستان آستارا قطع می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه برخوردار است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه