رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

صنعت سبز به حفظ محیط‌ زیست و رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال کمک می‌کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه صنعت سبز به حفظ محیط‌ زیست، رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال بالا کمک می‌کند گفت: اساساً تمامی زیرساخت‌ها و‌ سیاست‌گذاری‌های خود را در جهت حفظ شرایط زیست‌محیطی استان فراهم کردیم.

صنعت سبز به حفظ محیط‌ زیست و رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال کمک می‌کند

به گزارش هشت دی،فرهاد دلق‌پوش شامگاه شنبه در نشست خبری شبکه باران با بیان اینکه گیلان استان بالقوه برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و تجارت است اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌ها و شرایط ویژه‌ نیازمند است که بتواند در زمینه‌های تولید، تجارت و صادرات قدم‌های مؤثری را بردارد‌.

وی با اشاره به اینکه در گیلان قابلیت‌های زیادی وجود دارد افزود: استان گیلان می‌تواند در حوزه صنعت و تجارت و حتی در بخش کشاورزی تولیداتش را به فراورده‌های صنعتی تبدیل کند و در حال حاضر نیز جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه صنعت سبز باید در گیلان استقرار پیدا کند گفت: صنایع تبدیلی، ‌صنایع بسته‌بندی، غذایی، سلولزی و نساجی باید در گیلان مستقر شوند.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی استان به شکلی است که عموم صنعت سلولزی و نساجی در استان پیشینه خاص خودش را دارد بیان کرد: برای نمونه در صنعت سلولزی حدود ۴۳۵ واحد صنعتی و تولیدی در گیلان وجود دارد که این واحدها حدود شش هزار و‌ ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انواع محصولات سلولزی مانند نئوپان، MDF و صنایع چوب در استان تولید می‌شود تصریح کرد: در برخی از نقاط گیلان پالت نیز تولید می‌شود و این‌ها باعث شده که استان در این حوزه حتی به کشت چوب صنعتی هم مبادرت کند که این خودش توسعه بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه صنعت سبز ما می‌تواند به حفظ محیط‌زیست، رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال کمک کند بیان کرد: اساساً تمامی زیرساخت‌ها و‌ سیاست‌گذاری‌های خود را در جهت حفظ شرایط زیست‌محیطی استان فراهم کردیم و صنایعی که در استان استقرار پیدا می‌کند حتماً بایستی سازگاربامحیط‌زیست باشد.

دلق‌پوش با بیان اینکه گیلان نباید از صنعت محروم شود تصریح کرد: فضای سبز، امکانات، منابع طبیعی‌ و محیط پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی مانند گیلان است اما صنعتی که بتواند شرایط زیست‌محیطی و حفظ محیط را برای مردم به نحو مطلوب تأمین کند مدنظر است و ‌در همه اقدامات‌، استعلام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها این به‌دقت دیده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در صدور مجوزهای واحدهای تولیدی سازمان‌ حفاظت ‌محیط‌زیست یکی از مراکزی که ‌باید حتماً از آن استعلام شود افزود: حوزه صنعت غذایی، بسته‌بندی و سلولزی در گیلان کاملاً مطابق با شرایط زیست‌محیطی هستند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه