انتقال سرکرده‌های داعش با بالگردهای آمریکایی

به گزارش۸دی ایرنا نوشت: ، بالگردهای آمریکایی شب گذشته (دوشنبه) عملیات هلی برد را در منطقه تویمین واقع در جنوب شرقی شهر الشدادی انجام داده و شماری از عناصر داعش را به مرکز آموزش گروه های تروریستی صباح الخیر واقع در حومه جنوبی حسکه منتقل کردند. گفته می شود که آمریکایی ها برای سوء استفاده […]

انتقال سرکرده‌های داعش با بالگردهای آمریکایی

به گزارش۸دی ایرنا نوشت: ، بالگردهای آمریکایی شب گذشته (دوشنبه) عملیات هلی برد را در منطقه تویمین واقع در جنوب شرقی شهر الشدادی انجام داده و شماری از عناصر داعش را به مرکز آموزش گروه های تروریستی صباح الخیر واقع در حومه جنوبی حسکه منتقل کردند.
گفته می شود که آمریکایی ها برای سوء استفاده و سرمایه گذاری در حوزه تروریسم بازماندگان گروه تروریستی داعش را ساماندهی می کنند.
بالگردهای آمریکایی ماه گذشته نیز حامل چند تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش در ارتفاع پایینی از سمت حومه شمالی دیرالزور بر فراز اردوگاه السد به پرواز در آمده و در جنوب استان حسکه نزدیک سد الباسل فرود آمدند.
دو ماه گذشته نیز چند بالگرد آمریکایی ۴۷ نفر از سرکرده های داعش را که از حملات ارتش سوریه فرار کرده بودند، به نزدیکی سد الباسل در جنوب استان حسکه انتقال دادند.

** وزیر امور خارجه انگلیس امروز گفت: چنانچه اثبات شود که نیروهای دولتی سوریه در غوطه شرقی از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند، لندن به‌ طور جدی از اقدام عملی در این رابطه حمایت می‌کند.
بوریس جانسون در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی ۴ با تکرار این موضوع که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد، افزود: مردمی که در غوطه شرقی به سخنان ما گوش می‌کنند، نبایستی تصور کنند که قرار است غرب با دخالت نظامی، اوضاع را به‌طور کامل به نفع آن ها تغییر دهد؛ اما آن چیزی که ما به‌عنوان یک کشور و در غرب بایستی از خود سؤال کنیم، این است که آیا اجازه استفاده از سلاح شیمیایی را می‌دهیم؟
وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که اگر شواهد مسلمی درباره استفاده از سلاح شیمیایی وجود داشته باشد و دفتر مقابله با سلاح‌های هسته‌ای، آن را تائید کند؛ در آن صورت اگر پیشنهاد عملی وجود داشته که حضور انگلیس می‌تواند مفید باشد، به نظر من باید به ‌طورجدی آن را مدنظر قرار دهیم.

** وزارت خارجه سوریه در نامه های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت اعلام کرد که تداوم جنایت های ائتلاف بین المللی در حق ملت سوریه و پشتیبانی از عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش و بازسازی آن ها در چارچوب گروه های تجزیه طلب تاکید می کند که تنها هدف این ائتلاف، نقض حاکمیت ملی، تمامیت ارضی سوریه و طولانی کردن بحران این کشور است.
در دو نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: در راستای ده ها نامه که درباره جنایت های ائتلاف بین المللی در حق ملت سوریه که آخرین آن ۲۱ فوریه(۲ اسفند) بوده، به اطلاع می رساند که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه ۲۵ فوریه جنایتی دیگر درحق غیرنظامیان سوری رقم زد.
جنگنده – بمب افکن های این ائتلاف منازل ساکنان روستاهای الشعفه و ظهره علونی در شرق دیرالزور را بمباران و ۲۹ غیرنظامی را کشتند و ده ها نفر دیگر که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند را مجروح کرده و خسارت های فراوانی به منازل ساکنان این دو روستا و زیرساخت های آن وارد کردند.

** گروه های تروریستی موجود در غوطه شرقی بار دیگر با نقض توافق مناطق کاهش تنش، منطقه جرمانا را با چند گلوله خمپاره هدف قرار دادند که در اثر آن ۶ غیرنظامی زخمی و خسارت هایی به اموال شهروندان و زیرساخت های عمومی وارد شد.
تعدادی از تروریست ها در برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق حضور دارند.
قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس ۳۰ روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمده است.

** گروه تروریستی تحریر الشام (النصره) در اثر حمله گروه تروریستی موسوم به جبهه آزادسازی سوریه از مناطق مختلف متصرفه خود در شمال استان ادلب و غرب حلب عقب نشینی کرد.
گروه تروریستی موسوم به جبهه آزادسازی سوریه پس از عقب نشینی تحریر الشام کنترل گذرگاه مرزی کفرلوسین در شمال استان ادلب و مرزهای ترکیه را در این منطقه به دست گرفت؛ این گروه تروریستی به تسلط بر گذرگاه باب الهوی در مرز ترکیه نیز نزدیک شده است.

** به رغم تعیین چند گذرگاه برای خروج غیرنظامیان از سوی ارتش سوریه در غوطه شرقی، عناصر گروه تروریستی تحریر الشام با شلیک خمپاره در مسیر خروجی شهروندان غوطه شرقی به سمت اردوگاه الوافدین جلوگیری می کنند.
آتش بس موقت پنج ساعته از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ به وقت محلی برای خروج غیر نظامیان در غوطه شرقی از صبح امروز آغاز شده است.

** دبیرکل جریان ملی دمکرات مخالف دولت اسد امروز در مصاحبه با روزنامه رای الیوم، با اشاره به برگزاری مذاکرات با دولت سوریه تحت نظارت روسیه در آینده ای نزدیک، تاکید کرد که غرب نمی خواهد مذاکرات ادامه یابد، اما تماس های روسیه برای برگزاری مذاکرات ادامه دارد.
هیثم مناع، با اشاره به این که مخالفان دولت سوریه خواهان برقراری نظام پارلمانی در کشورشان هستند و دولت اسد خواستار عدم اخلال در نظام ریاست جمهوری است؛ گفت که می شود به نظام شبه ریاستی و شبه پارلمانی که نظام ریاستی مطلق نیست؛ دست یافت.
وی با اشاره به این که اتحادیه اروپا هشت میلیون یورو به مخالفان دولت سوریه و شورای عالی مذاکرات برای آموزش نیروها و برگزاری کارگاه و پرونده بازداشت شدگان پرداخت کرده، خواست تا افراد دارای صلاحیت در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند.

** بیانیه کمیساریای اروپایی حاکی است که اتحادیه اروپا با افزودن نام محمد مازن علی یوسف وزیر جدید صنایع سوریه و عماد عبدالله ساره وزیر اطلاع رسانی این کشور در فهرست مجازات های خود، شمار اسامی درج شده در این فهرست را به ۲۵۷ مقام سوری افزایش داد که بسیاری از صاحب نظران و تحلیل گران مستقل این اقدام را ادامه حمایت اتحادیه اروپا از گروه های تروریستی تعبیر می کنند.
با آغاز بحران سوریه در ۲۴ اسفند سال ۱۳۸۹ و بروز و ظهور گروه های تروریستی در این کشور، کشورهایی هم چون آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و برخی از کشورهای غربی – عربی از جنایت های گروه های تروریستی در سوریه حمایت همه جانبه کردند.

** انتشار تصاویری از مخفیگاه تروریست های داعش از سوی وزارت دفاع سوریه، نشان می دهد که مقادیر بسیار زیادی سلاح از جمله خمپاره های ۱۲۰ میلی متری، موشک، مین و تجهیزات ارتباطی متصل به ماهواره ساخت اسرائیل و آمریکا در اختیار آن ها بوده است.
نیروهای ارتش سوریه در مخفی گاه تروریست های داعش در دیرالزور علاوه بر کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح ساخت رژیم صهیونیستی و آمریکایی، مین های ساخت کارخانه پاکستانی Pakistan Ordnance Factories هم کشف کردند که یکی از مهم ترین کارخانه های اسلحه سازی است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از آن سلاح می خرند.

** سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به این که روسیه نفوذ کافی برای توقف عملیات در غوطه شرقی را دارد، از مسکو خواست به آتش بس مصوب شورای امنیت پایبند باشد.
هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه توئیت خود مدعی شد که دولت سوریه با حمایت روسیه و ایران، آتش بس مصوب شورای امنیت سازمان ملل را در غوطه شرقی نقض می کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر دولت سوریه را به استفاده از گاز کلورین متهم کرد.

** سرگئی لاوروف در گفت وگوی تلفنی با زیگمار گابریل و ایمان سفدی همتایان آلمانی و اردنی خود در خصوص مسایل مربوط به حل و فصل بحران سوریه با توجه به اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل تبادل نظر کرد.
وزیر خارجه روسیه همچنین از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی دعوت به انجام اقدامات مشابه برای اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ در سراسر سوریه ازجمله منطقه التنف، اردوگاه پناهندگان رقبان و منطقه رقه کرد.

** به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، رسانه های سوری دوشنبه شب به نقل از منابع کردی اعلام کردند که در تجاوز ۳۸ روز گذشته ارتش ترکیه به منطقه عفرین، ۱۹۲غیرنظامی شامل ۲۸ کودک و ۲۳ زن جان خود را از دست دادند.
در این مدت ۹۷۴ شهروند سوری نیز از جمله ۶۹ کودک و ۷۹ زن در بمباران های هوایی، توپخانه ای و خمپاره ای ارتش ترکیه و تروریست های همراه آن زخمی شدند.

** عملیات نظامی ارتش ترکیه از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ (۳۰ دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد.
دولت آنکار می گوید که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است.

** نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۱۵۶ تروریست در درگیری میان گروه های تروریستی جبهه آزادسازی سوریه و جبهه تحریرالشام(النصره) در استان های ادلب و حلب سوریه کشته شدند.
۹۴ تروریست کشته شده عضو جبهه تحریر الشام و ۶۲ تروریست کشته شده دیگر عضو جبهه آزادسازی سوریه هستند که در مدت ۶ روز به هلاکت رسیده اند.
در درگیری تروریست ها، ۱۴ غیرنظامی از جمله ۶ کودک و ۳ زن نیز کشته شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه