سارقان مسلح پس از درگیری با پلیس اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک گروه سارق مسلح پس از درگیری با ماموران انتظامی در شهرستان نجف آباد خبر داد.

سارقان مسلح پس از درگیری با پلیس اصفهان دستگیر شدند

به گزارش ۸دی،  مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان روز دوشنبه به نقل از سردار مهدی معصوم بیگی اعلام کرد: گروه هشت نفره سارقانی که به سرقت های مسلحانه از کارگاه های صنعتی اقدام می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.
وی گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت توام با خشونت از کارگاه های صنعتی و شکایت صاحبان این کارگاه ها، موضوع بصورت ویژه و تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: با تحقیقات انجام شده مشخص شد که این سرقت ها توسط باندی خطرناک و خشن انجام می شود که سرانجام کارآگاهان،نیمه شب گذشته در عملیاتی ویژه، متهمان را که بوسیله سه دستگاه خودرو قصد سرقت از کارگاه های صنعتی واقع در حوالی شهرستان های تیران و کرون و نجف آباد را داشتند، مشاهده و بلافاصله برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.
وی گفت: سارقان با مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی کردند که در این درگیری ۲ نفر از سارقان مسلح با شلیک گلوله ماموران پلیس، مجروح و دستگیر شدند.
سردار معصوم بیگی افزود: در ادامه ۶ متهم دیگر این باند نیز که از صحنه گریخته بودند در یک عملیات تعقیب و گریز توسط ماموران دستگیر و ۳ دستگاه خودروی وانت و سواری آنان نیز توقیف شد.
وی گفت: در این عملیات، یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی در درگیری مسلحانه با سارقان مجروح شد که هم اکنون حال عمومی او رضایت بخش است.
فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده از مجرمان سابقه دار و حرفه ای هستند که با مستندات پلیس به ۳ فقره سرقت مسلحانه، ۳۰ فقره سرقت به عنف و خشن و چند فقره سرقت عادی از کارگاه های صنعتی شهرستان های اردستان، کاشان، تیران و کرون، نجف آباد، بُرخوار، اصفهان و شاهین شهر اعتراف کردند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه تاکنون مقادیری اموال مسروقه از سارقان کشف شده است، گفت: کارشناسان، ارزش اموال مسروقه توسط این سارقان را بیش از ۴۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
وی بیشتر اموال به سرقت رفته راشامل انواع دستگاه های صنعتی، دستگاه جوش ، پمپ باد ، ابزار آلات ، سیم و کابل های مسی، ضایعات و… اعلام کرد.
فرمانده انتظامی استان به ضرب و شتم نگهبان کارگاه های صنعتی توسط اعضای این باند نیز اشاره کرد و افزود: در نتیجه اعمال خشن و بی رحمانه سارقان ۲ نفر از نگهبانان بشدت مجروح شده که در حال حاضر تحت مداوا هستند.
وی از احتمال وقوع سرقت کارگاه ها توسط اعضای این باند در استان های همجوار خبر داد و افزود: تحقیقات در این زمینه از سوی کارآگاهان ادامه دارد.
سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: با انهدام این باند، موفقیت بزرگی در زمینه مبارزه با سرقت از کارگاه ها بدست آمده است که تاثیر بسزایی در کنترل و مهار سرقت در سطح استان و حتی استان های همجوار خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه