عبدالقادر مساهل: الجزایر اقدام به مداخله نظامی در هیچ کشوری نمی کند

مساهل خاطرنشان کرد، اولویت الجزایر، مقابله با تروریسم در منطقه ساحل، مالی و لیبی است اما به هیچ عنوان در درگیری های کشورهای ساحل، مداخله نظامی نمی کند و همه این را می دانند.وی در ادامه اظهار کرد، هزاران راه برای کمک به لیبی و مالی […]

عبدالقادر مساهل: الجزایر اقدام به مداخله نظامی در هیچ کشوری نمی کند

به گزارش هشت دی،مساهل خاطرنشان کرد، اولویت الجزایر، مقابله با تروریسم در منطقه ساحل، مالی و لیبی است اما به هیچ عنوان در درگیری های کشورهای ساحل، مداخله نظامی نمی کند و همه این را می دانند.
وی در ادامه اظهار کرد، هزاران راه برای کمک به لیبی و مالی و مقابله با تروریسم وجود دارد ، در مورد کشورهای ساحل الجزایر اهتمام در در تقویت قدرت های این کشورها دارد تا آنان خود این مشکل را حل نمایند.

** الجزایر۱۰۰میلیون دلار در جهت مقابله با تروریسم در منطقه هزینه نموده است
وزیر خارجه الجزایر اظهار کرد: الجزایر کمک های لجستیکی و دوستانه قابل ملاحظه ای به کشورها ی منطقه می کند و بر کار تعلیم چندین گروه متخصص در مقابله با تروریسم نظارت دارد .
وی در ادامه اظهار کرد، الجزایر طی سال های گذشته ۱۰۰میلیون دلار برای کمک به این کشورها و پشتیبانی از آنان اختصاص داده است زیرا امنیت الجزایر با امنیت این کشورها گره خورده است.
ریاست دستگاه دیپلماسی الجزایر دیگربار بر ارزش مقابله با تروریسم بویژه با برگشت تروریست ها ی داعش به کشورهای منطقه تاکید کرد و اظهار کرد: الجزایر در منطقه ای پرتنش و بی ثبات قرار دارد و به همین سبب اهتمام می کند هوشیار وبیدار باشد و در چنین شرایطی طبیعی است که ارتش الجزایر در طول مرزهایش مستقر باشد و به دفاع از حاکمیت ارضی کشور پرداخت کند.

**راه حل بحران لیبی در دست مردم این کشور است
وزیر خارجه الجزایر در مورد وضعیت در لیبی و مالی نیز اظهار کرد:مسئله مقابله با تروریسم منحصرا دغدغه الجزایر نیست لکن این فکر همه کشورهای منطقه و جامعه بین الملل را به خود مشغول کرده است اما راه حل در لیبی، در دست مردم این کشور است و جامعه بین الملل نیز توان دارد تنها از آنان برای پشت سرگذاشتن این مشکلات پشتیبانی نماید.

این مطلبو از دست ندید!  سرخط روزنامه های سوریه/ یکم بهمن

**تصمیم آمریکا در مورد قدس به آرامش منطقه کمکی نمی کند
ریاست دستگاه دیپلماسی الجزایر تصریح نمود اقدام ریاست جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیلی و کارهای یک جانبه در مورد قدس، به آرامش منطقه کمکی نمی کند و امکان دارد موجب برگشت تنش و خشونت به منطقه گردد .
مساهل در ادامه اظهار کرد: هنوز هم مجال برای کوشش جهت صلح وجود دارد ، صلح بستگی به عزم طرف های متفاوت دارد و اگر همه به دنبال تقویت ثبات در منطقه باشند، صلح دست یافتنی می باشد.

**آفریقا خوب می داند چه طور دیگران را ملزم به احترام گذاشتن به خود کند
مساهل در مورد اظهارات فحش آمیز ریاست جمهوری آمریکا در مورد بعضی کشورهای آفریقایی نیز اظهار کرد: آفریقا قاره ای برای آینده است و امید بسیاری به آن است، باید مورد احترام باشد .

**سفر وزیر خارجه مغرب به الجزایر در چارچوب ارتباطات دو طرفه نبود
وزیر خارجه الجزایر در مورد دیدار دیروز وزیر خارجه مغرب از الجزایر نیز اظهار کرد، وی در چارچوب ارتباطات دوطرفه به الجزیره عزیمت نکرد لکن او مشابه دیگر وزیران خارجه گروه ۵+۵ برای شرکت در نشست این گروه به الجزایر آمده بود.
ارتباطات الجزایر و مغرب این روزها به شکلی پرتنش شده است؛ احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر چند روز قبل ،به طور تلویحی مغرب را عامل افزایش مواد مخدر در الجزایر و شمال آفریقا دانست.عبدالقادر مساهل وزیر خاجه الجزایر نیز حدود یک ماه گذشته ،مغرب را منشا مواد مخدر در شمال آفریقا دانست و اظهار کرد بانگ های این کشور اقدام به پولشویی می کنند و هواپیماهای مغرب نیز مواد مخدر جابجا می کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه