مدیرکل راهداری، حمل و نقل و جاده ای گیلان:

بیش از ۴۴۰ هزار تن کالا از گیلان ترانزیت شد

مدیرکل راهداری، حمل و نقل و جاده ای گیلان با بیان اینکه تخته و پارچه عمدترین کالاهای ترانزیت شده در استان است گفت: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۴۴۰هزار تن کالا از گیلان ترانزیت شده است.

بیش از ۴۴۰ هزار تن کالا از گیلان ترانزیت شد
 به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری، حمل و نقل و جاده ای گیلان اظهار کرد: مرز آستارا و انزلی دو محور ترانزیتی گیلان شمرده می شود.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۴۴۲ هزار و ۸۸۷ تن کالا از گیلان ترانزیت شده است گفت: از این مقدار کالا ۳۳۷ هزار و ۱۶۸ تن از مرز آستارا و  ۱۰۵ هزار و ۷۱۹ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

نازک کار به کالاهای وارداتی در این مدت اشاره و اذعان کرد: ۱۵۰ هزار و ۹۷ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

وی تخته و پارچه را از عمده ترین کالاهای ترانزیتی برشمرد و ادامه داد: تخته، ارزن و انواع خوراک طیور از جمله کالاهای واردتی از مرز آستارا در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل و جاده ای گیلان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۹۹ هزار و ۶۲۱ تن کالا از این مرز شامل انواع میوه و تره بار، انواع کاشی و پلی اتیلین صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

نازک کار خاطر نشان کرد: ۱۹ هزار و  ۹۰۸ دستگاه کامیون طی این مدت از مرز آستارا وارد و  ۲۶ هزار و ۸۲۸ دستگاه کامیون از این مرز خارج شده است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه نخست امسال همچنین ۵۰۷ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۵۴۸ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل و جاده ای گیلان به تردد مسافر در مرز آستارا پرداخت و اظهار کرد: در این مدت ۵۸۸ هزار و ۷۶۸ نفر در مرز آستارا تردد کردند که از این تعداد ۳۰۳ هزار و ۷۱۸ نفر مسافر وارد و ۲۸۵ هزار و  ۵۰ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

وی ادامه داد: میانگین تردد روزانه مسافر در مرز آستارا ۲ هزار و ۱۸۱ نفر است.

نازک کار تصریح کرد:  ۷۵نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا، ۲ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر در حال حاضر در گیلان فعال هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه