سید حسن خمینی: هاشمی سال ۸۴ اضطراب داشت

نوه امام راحل با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ گفت: من هاشمی را ۲ جا مضطرب دیدم؛ یکی از لحظات ناراحتی او روز ۱۵ خرداد۸۴ بود و این اضطراب چند دقیقه بیشتر طول نکشید.

سید حسن خمینی: هاشمی سال ۸۴ اضطراب داشت

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه امام راحل صبح امروز در اولین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: سالهای اخیر یکی از توفیقات من ارتباط بین بنده و ایشان بود و هرهفته چند ساعتی پیش وی می‌رفتیم.از انتخابات سال تلخ ۸۴ تا انتخابات آخر خبرگان، بخش قابل توجهی را نزد وی بودم و در فضاهای مختلف که پیش می‌آمد حضور و درس آموزی او نکاتی زیادی به ذهن من می‌آورد.

نوه امام راحل با اشاره به صفت امیدوار بودن در وجود هاشمی، گفت: این صفت بارز هاشمی بود و برخی به شوخی می‌گفتند اگر هاشمی را به زندان ببرند فکر می‌کند احتمالا راه کج می‌شود و جای دیگری می‌رود.

وی افزود: هاشمی به خدا خوشبین بود و دوره طولانی ممارست او با قران یک امید و خوش بینی به خدا در وی ایجاد کرده بود.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: من هاشمی را ۲ جا مضطرب دیدم و یکی از لحظات ناراحتی او روز ۱۵ خرداد۸۴ بود و این اضطراب هم چند دقیقه بیشتر طول نکشید.

نوه امام راحل تصریح کرد: دومین عامل امید هاشمی اعتماد به فهم مردم بود و هاشمی به فهم عامه اطمینان داشت که نمی‌توان مردم را گول زد. سومین عامل هم اطمینان به راه و روش خودش بود و آنچه می‌گوید درست است. نسبت به آنچه می گفت نزد خدا حجت داشت و این سه امید خاصی در هاشمی ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه آنچه این روزها شاهد بودیم بیشتر ناشی از پمپاژ یاس بود و اگر جامعه به آینده امیدوار باشد به سمت خشونت نمی‌رود، گفت: برای جلوگیری از خشونت لازم است امید در جامعه فوران کند.

سید حسن خمینی اظهار داشت: هاشمی به مراتب بحث عفاف و کفاف را مطرح میکرد و از شروط امید در جامعه می‌دانست. مردم باید احساس کنند، در جامعه در صورت طوفان‌های مختلف ناخدایی هست که مایه امید است و هاشمی امیدواری بود که برای جامعه هم مایه امید بود.

وی افزود: دوست و دشمن اذعان داشتند وجود هاشمی لنگر امید است و برای مردم امیدساز بود. مردم احساس می‌کردند در مواقع خطر کسی هست که مشکلات را رفع کند.

نوه امام راحل خاطرنشان کرد: امروز رهبر انقلاب یکی از کانون‌های امید هست و ما همواره باید مرافبت کنیم امید از دل‌های ما نرود و درس هاشمی به ما استمرار امید و رجا بود و رسانه‌ها و رسانه ملی باید امید افزا باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه