خرما زیاد نخورید

نباید در مصرف خرما زیاده‌روی کرد، چرا که مصرف بسیار بالای آن باعث آسیب به کبد و طحال، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

خرما زیاد نخورید

به گزارش ۸دی، محمود جهانشاهی داروساز و پژوهشگر طب سنتی ، اظهار کرد: در خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوی کاروتنوئیدها یا مواد رنگی است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می‌شود و جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول‌ها را می‌گیرد.

وی افزود: خرما در درمان یبوست، اختلالات روده‌ای، مشکلات قلبی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می‌آید و به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند، مفید اعلام شده است.

این داروساز و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: برای اینکه هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده شود، بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس کنید و صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف شود.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: خرما مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می‌رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می‌شوند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.

وی تاکید کرد: فولات به عنوان ماده خون‌ساز در خرما موجود است، هر چند که مقدار آهن خرما آن چنان زیاد نیست، اما برای خون‌سازی، بدن احتیاج به سه ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین ۱۲ B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می‌شوند، بنابراین برای این منظور باید از غذاهای متنوع استفاده کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه