یادداشت؛

سکوت منفعلانه صدا و سیما در برابر تجمعات شهرهای بزرگ کشور / لطفا اگر ایرادی ندارد، مسئولین رسانه ملی را بیدار کنید

 حوادث روزهای پنجشنبه و جمعه جاری در برخی از شهرهای کشورمان رسانه‌های داخلی و خارجی را درگیر خود کرد اما صدا و سیما به جای روشنگری اقدام به سکوت منفعلانه کرد.

سکوت منفعلانه صدا و سیما در برابر تجمعات شهرهای بزرگ کشور / لطفا اگر ایرادی ندارد، مسئولین رسانه ملی را بیدار کنید

به گزارش ۸دی، سجاد ستوده  مسئول نمایندگی استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان در واکنش به سکوت صدا و سیما در برابر فتنه شب گذشته رشت نوشت:

حوادث روزهای پنجشنبه و جمعه جاری در برخی از شهرهای کشورمان بی‌توجه به علل و ریشه‌های آنها، به طور کامل فضای_مجازی کشورمان یا به قولی مجازستان ایرانی را تحت الشعاع خود قرار داد. تقریباً اکثر رسانه‌های بین المللی نیز به شکل گسترده، هریک از منظر و دیدگاه خود به آن پرداختند.

اما در این میان، رسانه ملی و دریغ از حتی یک خط، حتی به اندازه یک زیرنویس که به این حوادث بپردازد.

انگار نه انگار که چند شهر بزرگ کشور درگیر موضوعی شده‌اند با ارزش‌های خبری فراوان و انگار نه انگار که همین رسانه ملی تجربیات تلخ فراوان اینچنینی از سکوت و انفعال چه در سال ۱۳۷۱ و چه در سال ۱۳۷۴ و چه در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ داشته است.

سکوت و دیگر هیچ؟!

لابد این طور مصلحت است دیگر؟!

ولی این طور نیست. این سکوت، نه مصلحت، که جهالتی نابخشودنی است.

سکوت و انفعال رسانه ملی در قبال چنین حوادثی یک اشتباه راهبردی خطرناک است که جبرانش به همین سادگی نیست. سکوت منفعلانه رسانه ملی، فضا را در اختیار رسانه‌های معاند خارج نشین و شبکه‌های تلویزیونی آن ور آبی قرار می‌دهد و آنها را یکه تاز و میدان دار حادثه می‌کند.

بی‌شک سپردن جهت دهی مسیر حرکت افکار عمومی آن هم در حوادث حساس اینچنینی که مردم تشنه اطلاعات و اخبار تازه‌اند، اگر خیانت نباشد، قطعاً گناهی است که بزرگی‌اش کمتر از آن نیست.

مسئولین محترم رسانه ملی باید بپذیرند  – حتی اگر ناخوشایندشان باشد – که ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ را سپری می‌کنیم و نه روزهای دهه شصت و سالهای میانی دهه هفتاد را، و البته در این روزها، فهم قدرت رسانه، آن هم رسانه‌های تعاملی امروزی، کار چندان سختی نیست و نیاز به مدارک پرطمطراق دهان پرکن دانشگاهی آنچنانی ندارد.

اینکه هدایت و جهت دهی افکار عمومی را به دست چندجوجه رسانه‌ای خارج نشین و فراری بدهیم، شاهکار بزرگی است که البته جز از متولیان و مدیران رسانه ملی برنمی آید.

مباد که روزی فریاد بزنیم رونالدو و مسی رو ولش کن، …

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه