چرا عراقچی نشست خبری اشتون را ترک کرد؟!

اشتون سفر تفریحی به اصفهان را نیز در برنامه های خود دارد و با حاشیه ایجادشده در نشست خبری، عملا بدون پاسخ به هیچ یک از سوالات اساسی به تفریح خود خواهد رسید.

چرا عراقچی نشست خبری اشتون را ترک کرد؟!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط ،تاخیر طولانی مدت در آغاز نشست خبری مشترک محمدجواد ظریف و کاترین اشتون جلسه مذکور را به حاشیه برد.
این تاخیر که با اعتراض برخی از خبرنگاران همراه بود منجر به عذرخواهی وزیر امور خارجه از آنها شد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در میان خبرنگاران حاضر در نشست تنها دو خبرنگار بی‌بی‌سی و واحد مرکزی خبر موفق به طرح پرسش خود از اشتون شدند.
فارغ از این موضوع که خبرنگار بی بی سی چگونه در لیست مدعوین قرار گرفته بود، نکته حائز اهمیت دیگر طرح هر دو پرسش به زبان انگلیسی بود. در حالی که اشتون با قرار دادن گوشی مترجم در گوش خود منتظر طرح پرسش خبرنگار واحد مرکزی خبر به زبان فارسی بود، این خبرنگار نیز سوال خود را به زبان انگلیسی مطرح کرد که نهایتا اشتون گوشی مترجم را از گوش خود خارج کرد.

حاشیه های ایجادشده در نشست خبری تا جایی پیش رفت که سید عباس عراقچی معاون ظریف، پس از ورود به محل برگزاری نشست خبر و مشاهده بی نظمی و نحوه نشستن خبرنگاران و مدعوین خارجی و ایرانی ، ظاهرا بعلت نبودن صندلی مناسب برای نشستن وی ، محل نشست خبری را با ناراحتی ترک کرد.

گفتنی است کاترین اشتون در برنامه سفر خود به ایران، سفر تفریحی به اصفهان را نیز در برنامه های خود دارد و با حاشیه ایجادشده در نشست خبری، عملا بدون پاسخ به هیچ یک از سوالات اساسی رسانه های داخلی، بعد از چند دیدار کوتاه مدت دیگر، به تفریح خود خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه