کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری، کاردار سفارت سوئد در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری، یوران بیالرستد کاردار سفارت سوئد در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل غرب اروپا در این احضار ضمن محکومیت شدید اقدام صورت‌گرفته علیه این شهروند ایرانی، اظهار کرد: جای تأسف است که ادعاهای واهی افراد و گروهکی که دهه‌ها مرتکب شنیع‌ترین اعمال تروریستی و ضدبشری علیه مردم ایران، عراق و اروپا شده‌اند، در دادگاهی با حداقل معیارهای دادرسی عادلانه، مورد استناد قرار می‌گیرد و اجازه داده می‌شود با سوءاستفاده از سازوکارهای حقوقی، مقاصد سیاسی جریان‌های مسموم و مخرب دنبال گردد.

وی در ادامه افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و جعلی، با طرح اتهامات دروغین، بدون توجه به معیارهای فرایند دادرسی، در مسیر اشتباه قدم برداشته است.

مدیرکل غرب اروپا خاطرنشان کرد: دنباله‌روی از اهداف و مقاصد گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب ضدایرانی و گروهکی که دستان عناصر آن به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، بار دیگر رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد. جمهوری اسلامی ایران بر ادامه پیگیری حقوق ضایع شده شهروند خود تا آزادی کامل از چنگال بی‌عدالتی مصمم است و حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

کاردار موقت سفارت سوئد تصریح نمود، مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منعکس خواهد کرد.

انتهای خبر/

منبع: وزارت امور خارجه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سوال اینجاست که حمید نوری سوئد چه میکرده؟ چرا رفته اصلا اون ژست ایرانی و مذهبیش یا سابقه کاریش کدومش با مهاجرت خانوادگی به سوئد جور درمیاد؟
در حاشیه