در دومین نشست رسانه‌ای جشنواره عمار مطرح شد

جلیلی: رشد و رویش سینمای انقلاب در جشنواره عمار قابل رویت است/ طالب‌زاده: فیلمسازی بساز بفروشی نیست

وحید جلیلی گفت: متاسفانه امروز باید اعتراف کنیم که یک مسابقه منحوسی بین طیف‌های مختلف در ترویج یک نوع مازوخیسم در جامعه ایرانی وجود دارد. که گویا وظیفه او انکار داشته‌های یک ملت و … است.

جلیلی: رشد و رویش سینمای انقلاب در جشنواره عمار قابل رویت است/ طالب‌زاده: فیلمسازی بساز بفروشی نیست

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری فارس نشست رسانه ای جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور دبیران این جشنواره و اصحاب رسانه در منزل شهیدان تیموری عصر امروز برگزار شد.

سیدرسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار در ابتدای این نشست گفت: خانواده تیموری یکی از فرزندانشان را در زمان ۸ سال دفاع مقدس از دست دادند و شهید شدند و دومین شهیدشان را درحادثه تروریستی مجلس از تقدیم کردند.

 وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار اثر ثبت نام کردند ۱۶۰۰ اثر در بخش حرفه ای بوده است. البته بدنه سینمای داستانی رشد خوبی داشته است. در حال حاضر جلسات داوری انجام می شود. فیلم ها تنوع خوبی دارند و همچنین از اقصینقاط کشور در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا کرده اند.

وی در ادامه گفت: به لحاظ موضوعی تنوع فیلم ها زیاد است مثلا می توانیم بگوییم چه آثاری برای قشر رانندگان است. هر قشری را که نام ببرید برای شان فیلم داریم. ما امسال مواجه شدیم با کارگردان های دهه ۸۰ که امیدواریم در این مسیر پیشرفت کنند.

منفرد در ادامه با اشاره به اسامی این افراد گفت: اکران های مردمی خوبی داشتیم در یک سال گذشته استان فارس برترین استان در زمینه اکران مردمی انتخاب شد. پویانمایی بختک و مادرانه جزو پرمخاطب ترین اثار ما بودند.

وی گفت: شهرستان فسا  و آباده در فارس سیرجان گلبهار و … اعلام امادگی برای همکاری در اکران داشته اند. امسال توانستیم که ۱۴۸ فیلم را در قالب دی وی دی به شهرستان ها برای اکران مردمی در اختیار استان ها گذاشتیم که البته این فیلم ها دسته بندی شده اند که تنوع موضوعی نیز دارند.

او اظهار داشت: بازخوردهای خوبی هم داشتیم که انها را جمع اوری کردیم و در اختیار فیلمساز قرار داده ایم.

نادر طالب زاده نیز گفت: امیدوارم فیلمسازها جهانی شوند جنبه آموزش در عمار وجود دارد که باید در این زمینه تاکید داشت. از این جهت خوشحالم که وقتی برخی آثار را دیدم متوجه شدم کارها قشنگ است و نوید خوبی برای ما است. کسانی که انقلاب را درک می کنند و در فیلمسازی بساز بفروش نیستند می دانند که آموزش اهمیت زیادی دارد.

وحید جلیلی دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: خوشحال هستم که در چنین محفلی هستیم. سینمای ما نیازمند این است که به مردم نزدیک شود. رسانه ما هم باید حماسه ها و قهرمانی ها را روایت کند و هم خلا ها و نیاز ها و افت ها را رصد کند و متکی به بخش اول، آنها را بیان نماید و درست کند.

جلیلی  ادامه داد: متاسفانه امروز باید اعتراف کنیم که یک مسابقه منحوسی بین طیف های مختلف در ترویج یک نوع مازوخیسم در جامعه ایرانی وجود دارد. که گویا وظیفه او انکار داشته های یک ملت و … است. حتما و حتما در تاریخ نسبت به این مقطع از موضع گیری نخبگان ما علامت تعجب های بزرگی به جا می ماند. یک جریان تلاش می کند که بگوید جامعه ایرانی در فرهنگ  هیچ داشته ای ندارد و بن بست ارائه دهد و کشور را به اضمحلال بکشاند. در مقابلش هم یک جریان پر نور و پر تلاش طرح مسله است. یعنی که ما داشته ها و نداشته ها را کنار هم نشان دهیم این را در جشنواره فیلم عمار خواهید دید که صریح ترین فیلم ها را نمایش می دهیم.

جلیلی افزود: هنر مردمی هنری است که داشته های مردم را انکار نکند. بخش های گوناگونی در جشنواره امسال خواهید دید. یکی از اهداف جشنواره ما عدالت رسانه ای است بسیاری از مسائل عنوان شود. جریان روشنفکرما حتی از ساخت فیلم علیه داعش جلوگیری می کنند. به بازیگران می گویند اگر در این فیلم ها که ضد امریکا است بازی کنید کنار گذاشته می شوید. این انقلاب اسلامی بود که سینمای ایران را به اینجا رسانده که در دنیا بدرخشد.

ویترین عمار رنگین کمان شوق انگیزی است

جشنواره مردمی عمار در هشتمین دوره خود در ویترینش رنگین کمان شوق انگیزی را ارائه خواهد کرد که علی رقم میل جریان غرب زده در کشور ساخته شده است که اکران نیز خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از موضوعات که خط قرمز جریان روشنفکری است نیز فیلم شده است. روند رشد و رویش سینمای انقلاب اسلامی در این دوره بسیار واضح است. امیدوارم در دوره های بعد به تراز سینمای انقلاب اسلامی نزدیک شویم.

پدر شهید تیموری نیز گفت: خاطره ای از پسر کوچکم دارم که برای من درسی شد که یک روز کفش نو براش خریدم مادرش گفت کفشی که خریدی روی ان خاک مالیده است گفتم چرا این کار را کردی گفت در مدرسه ما کودکی است که دمپایی دارد و کفش ندارد من چطور این کفش را بپوشم.

تجلیل از یکی از یاران امام موسی صدر

وی گفت: سال گذشته تجربه خوبی در فرهنگسرای بهمن داشتیم که باز هم در همانجا مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد. تجلیل ما از یک چهره مردمی اما کمتر شناخته شده است که یکی از یاران امام موسی صدر هستند حجت السلام طباطبایی که از یاران امام ره بودند. این چهره مردمی جزو موسسین جریان مقاومت است. امرالله احمد جو نیز مورد تقدیر خواهد شد که تفنگ سرپر یکی از اثار وی است.افتتاحیه روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و اعشا در فرهنگسرای بهمن خواهد بود.

طالب زاده  در ادامه تاکید کرد و گفت: طرح مسئله در زمینه گفتمان بسیار مهم است. طوری باید پیش برویم که متعهد به کشور باشیم خوشبختانه عمار هم فیلمساز قدیم و جدید دارد که پویایی خواهند داشت. شجاعت در بیان مسئله بسیار مهمی است.  عمار به من فرصت داد تا در رسانه ملی بگویم ما حق اعتراض داریم. جمهوری اسلامی باید این فضا را محیا کند و انقدر محکم باشد که از سقوط اش نترسد. کارگر معدنی را میشناسم که اعتراض کرده بود و دستگیر شد. اما بعد ها اعتراض به کاسپین شد که پلیس کسی را دستگیر نکرد این یعنی تاثیرگذاری یک رسانه. این فرهنگ از یک مستند به نام «داد» شروع شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه