خبرنگار: ابوالفضل شکری
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تشریح کرد؛

وضعیت اسف‌بار صندوق‌های مهم کشوری / حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را هم دولت می‌دهد!

عضو فراکسیون امید و کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت صندوق‌های مهم کشوری و لشکری را تشریح کرد.

وضعیت اسف‌بار صندوق‌های مهم کشوری / حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را هم دولت می‌دهد!

به گزارش ۸دی، مهرداد لاهوتی در جلسه ستاد بحران شهرستان لنگرود که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد وضعیت اسف بار صندوق های مهم کشوری را تشریح کرد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، در این جلسه که روز پنجشنبه برگزار شد و برای اولین بار رسانه‌ای می‌شود با اشاره به وضعیت بسیار بد صندوق لشکری و کشوری اظهار داشت: این دو صندوق داغان شده‌اند.

وی افزود: ۷۱ درصد از حقوق دو صندوق لشکری و کشوری را دولت پرداخت می‌کند و شما علی‌الظاهر می‌شنوید فلانی بازنشسته شده، ولی در واقع او بازنشسته نشده است و ۷۱ درصد حقوق آن‌ها را هم در بودجه دولت می‌دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: تنها صندوقی که مقداری بدون تکیه بر دولت اداره می‌شود صندوق تأمین اجتماعی است که البته آن‌هم وضعیت بسیار بدی دارد و همه ما در حال صیانت از این صندوق هستیم که دچار معضل دو صندوق لشگری و کشوری نشود.

لاهوتی گفت: اگر واقعاً مشکلات صندوق‌ها حل نشود یکی از بحران‌های بسیار بزرگ کشور همین صندوق‌ها خواهد بود.

وی افزود: سال گذشته ما ۱۸۰۰ میلیارد تومان به صندوق فولاد دادیم امسال باز به دنبال واگذاری به تأمین اجتماعی هستیم. صندوق آینده‌سازان هم آن همه دردسر درست کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر لاریجانی به گیلان اظهار کرد: آقای لاریجانی در این سفر از من خواست با تأمین اجتماعی نشست داشته باشیم تا بقیه طلب تأمین اجتماعی را تهاتر کند. واقعیت این است که دولت می‌گوید من پول نقد ندارم. هفته قبل من با آقای نوربخش (سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور) جلسه گذاشتم و آقای ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) نیز خواستند در این جلسه باشند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس ادامه داد: من و آقای نوربخش به دفتر آقای ربیعی رفتیم و به عدد ۸۵ هزار میلیارد تومان رسیدیم و در نهایت، دیروز (چهارشنبه) مجدداً با آقای لاریجانی و آقای نوربخش نشستیم و ۶۰ هزار تومان از این ۸۵ هزار میلیارد تومان را به‌صورت تهاتر دیدیم. منابع آن‌هم در نظر گرفته‌ایم مثلاً هولدینگ خلیج فارس، جاسک و بعضی شرکت‌هایی که دولت می‌خواهد واگذار کند برای این کار در نظر گرفته شدند. آقای لاریجانی هم راضی بود چون دولت پول نقد ندارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه