جواد زادیوسف
امام جمعه جدید خمام:

ما با اهل سنت برادریم و پای برادری‌مان تا پای جان می‌مانیم

امام جمعه‌ی جدید خمام گفت: ما با اهل سنت برادریم و پای برادری‌مان نیز تا پای جان می‌ایستیم و نمونه‌ی این وحدت و همدلی را در همین زلزله‌ی اخیر کرمانشاه نیز دیدید.

ما با اهل سنت برادریم و پای برادری‌مان تا پای جان می‌مانیم

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد اسدالله زاده در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خمام ضمن تبریک هفته‌ی وحدت و بیان ویژگی‌های حضرت محمد (ص) و اسلام رحمانی که ایشان پیام‌آور آن بوده‌اند به انتقاد از رژیم آل سعود و شیوه‌های معرفی اسلام توسط آن‌ها با توحش و خونریزی پرداخت.

خطیب نماز جمعه خمام در ابتدای خطبه‌ی دوم با دعوت مجدد همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: اگر ما در تمام اعمال و رفتارمان خدا را در نظر بگیریم، مشکلات جامعه به حول قوه‌ی الهی مرتفع و جامعه‌ی ما خداپسند خواهد شد.

اسدالله زاده با توجه به نام‌گذاری هفته‌ی وحدت باتدبیر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و اهتمام ایشان به وحدت شیعه و سنی، تصریح کرد: تعبیر امام خامنه‌ای است که هر حلقومی صدای اختلاف از آن خارج شود، این فرد یا خائن است یا جاهل.

وی در ادامه با تأکید بر تعبیر عجیب و مهم رهبری و بیان توصیه‌های امامان شیعه، خصوصاً امام صادق (ع) که فرمودند در تشییع‌جنازه‌ی برادران اهل سنت، در نماز جماعتشان شرکت کنید و به عیادت بیمارانشان بروید، افزود: ما خصوصاً در مناطقی از گیلان با اهل سنت عزیز زندگی می‌کنیم و با آن‌ها رفت‌وآمد داریم. به کوری چشم دشمنان، بدخواهان و به کوری چشم هر آنکه نمی‌تواند وحدت شیعه و سنی را ببیند، ما با اهل سنت برادریم و پای برادری‌مان نیز تا پای جان می‌ایستیم و نمونه‌ی این وحدت و همدلی را در همین زلزله‌ی اخیر کرمانشاه نیز دیدید.

اسدالله زاده در ادامه‌ی سخنانش با توجه به شهادت شهید مدرس و ضمن تبریک این روز به نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، شخصیت شهید مدرس را نماد و الگویی از جامعیت بین سیاست و دیانت نامید و اظهار کرد: ایشان کسی بود که سیاست و دیانت را باهم آمیخت و نشان داد می‌توان مجتهد و فقیه بود و در اوج فقاهت و دیانت و هم‌زمان در جامعه به‌عنوان یک سیاستمدار حضور یافت.

امام‌جمعه‌ی خمام با اشاره به مناسبت شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: میرزا بزرگ‌مرد تاریخ بود و ما افتخار این را داریم که مردمان خمام نیز از اصحاب و یاران ایشان بودند؛ و این ولایت مداری میراثی برای مردمان خمام از همان زمان به یادگار مانده است.

وی در ادامه با تبریک روز دانشجو، به دانشجویان، آن‌ها را پرچم‌داران علم و دانش و خرد نامید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه