دبیر اجرایی جشنواره عمار خبر داد؛

توجه ویژه به کارگران و عدالت اجتماعی در هشتمین دوره جشنواره عمار

دبیر اجرایی جشنواره عمار «کار و کارگر» را موضوع ویژه این دوره از جشنواره دانست و گفت: دنبال ایده‌هایی هستیم که بتوانیم یک جریان سراسری در کل کشور برای پاسداشت کارگران و تمجید از این قشر زحمت‌کش ایجاد کنیم.

به گزارش ۸دی، به نقل از کیهان، سید رسول منفرد، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار از افزایش استقبال از این جشنواره نسبت به دوره‌های قبل خبر داد و گفت: تاکنون و با توجه به اینکه هنوز مهلت ارسال آثار به جشنواره عمار به پایان نرسیده، بیش از هزار و ۸۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره عمار ارسال شده که نسبت به دوره قبل در همین موقع، افزایش یافته است. معمولا در روزهای پایانی، حجم ارسال آثار بیشتر می‌شود که انتظار می‌رود تا روز ۳۰ آبان تعداد آثار دریافتی بیشتر شود. چنانچه این استقبال ادامه پیدا کند، احتمال دارد که پنج روز دیگر هم مهلت شرکت در جشنواره عمار تمدید شود.

وی افزود: در این دوره هم مثل دوره‌های قبل، بیشتر آثار در بخش مستند هستند. البته امسال ۲۵۰ أثر در قالب داستانی هم به دبیرخانه رسیده است. به لحاظ موضوعی نیز «مدافعان حرم» اکثریت است. همچنین نقد درون گفتمانی و توجه به مشکلات و معضلات اجتماعی نیز دیگر موضوعی است که بیشترین آثار را در بر می‌گیرد. «ملت قهرمان» هم دیگر موضوعی است که با استقبال زیادی مواجه شده است. در این بخش، فیلم‌هایی با موضوع مردم عادی که زندگی قهرمانانه‌ای دارند به نمایش در‌می‌آید. این موضوع، به یک ژانر در جشنواره عمار تبدیل شده است.

دبیر اجرایی جشنواره عمار همچنین «کار و کارگر» را موضوع ویژه این دوره از این جشنواره دانست و گفت: دنبال ایده‌هایی هستیم که بتوانیم یک جریان سراسری در کل کشور برای پاسداشت کارگران و تمجید از این قشر زحمت‌کش ایجاد کنیم.

فیلم‌هایی که دارای این موضوع هستند در قالب یک بسته ویژه در اکران‌های مردمی عمار به نمایش درخواهند آمد. بخشی از فراخوان جشنواره همچنین به موضوع ویژه کار اختصاص دارد که در این بخش، خاطرات نخستین درآمد مالی مردم در فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شود. ان‌شاءالله یک برنامه تلویزیونی نیز با همین موضوع روی آنتن خواهد رفت.

منفرد‌ در پایان از تغییر زمان برگزاری هشتیمن جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره امسال از شش تا ۱۵ دی برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه