خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار لنگرود در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

پروژه کنارگذر لنگرود معطل مصالح رودخانه‌ای است / تجهیزات تله‌کابین لنگرود همچنان در گمرک

فرماندار لنگرود گفت: پروژه ملی کنارگذر لنگرود هم اکنون مشکل اعتباری ندارد و تنها معطل تأمین مصالح رودخانه‌ای مورد نیاز است.

پروژه کنارگذر لنگرود معطل مصالح رودخانه‌ای است / تجهیزات تله‌کابین لنگرود همچنان در گمرک

سید رضا جوادپور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره آخرین وضعیت پروژه کنارگذر لنگرود اظهار داشت: کنارگذر لنگرود از پروژه های ملی شهرستان است و هم اکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: لاین شمالی این جاده آسفالت شده است و بصورت معکوس هم اکنون در حال استفاده است و تلاش‌هایی فراوانی در حال انجام است که لاین جنوبی جاده نیز آسفالت شود.

فرماندار لنگرود گفت: پیمانکار پروژه با سرعت در حال کار است و هم اکنون بخشی از مصالح مورد نیاز تأمین شده است و هم اکنون تنها نیاز فعلی پروژه تأمین مصالح رودخانه ای برای تمهید مقدمات آسفالت است.

جوادپور ادامه داد: استاندار محترم در هفته جاری بصورت سرزده از این پروژه بازدید کردند و خوشبختانه از پیشرفت کار راضی بودند و برای تأمین مصالح دستوراتی به دستگاههای اجرایی دادند و راهنمایی ها و توصیه هایی داشتند که شرایط معیشتی مردم هم در پروژه مد نظر قرار بگیرد.

نماینده دولت در لنگرود اظهار کرد: استاندار محترم در این بازدید تصریح کردند که در صورت تأمین مصالح رودخانه‌ای پروژه، لاین جنوبی در دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه کنارگذر لنگرود هزینه شده است افزود: حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام پروژه لازم است اما این طرح در بخش اعتباری هم اکنون مشکلی ندارد.

فرماندار لنگرود تأکید کرد: هم اکنون به کمک مسئولان قضایی و نماینده محترم در تلاش هستیم که مصالح رودخانه ای پروژه را تأمین کنیم تا بتوانیم جاده را به مرحله بهره برداری برسانیم.

جوادپور با بیان اینکه مجموع اعتبارات بخش های مختلف سال ۹۶ شهرستان لنگرود بیش از ۲۸ میلیارد تومان است گفت: تا امروز بیش از ۵۴ درصد دستگاههای اجرایی موافقت نامه را مبادله کرده اند و اقدامات لازم برای سایر دستگاهها انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ برنامه ریزی ما در شهرستان لنگرود برای ۴ پروژه اساسی است که شامل کنارگذر لنگرود، ۲ سد لاستیکی پهلوان بست و گالش گولان و بیمارستان سردار شهید مرتضی حسین پور می باشد.

فرماندار لنگرود گفت: در کنار این ۴ پروژه اصلی پروژه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی دیگری نیز در حال انجام است.

وی درباره بندر چمخاله نیز اظهار کرد: وزیر محترم راه و شهرسازی دستور داده اند که این پروژه به مناقصه گذاشته شود که این امر هم در حال پیگیری است.

جوادپور با اشاره به سیل اخیر لنگرود گفت: پس از وقوع سیل کمک های بلاعوض ۲ میلیون تومانی به سیل زدگان پرداخت شده و یا در حال پرداخت است و همچنین مقرر شده است تسهیلات بازسازی و ساخت نیز به مردم پردخت شود.

نماینده دولت در لنگرود ادامه داد: تاکنون برای ۵۰۰ واحد آسیب دیده تسهیلات ۴ میلیون تومانی قرض الحسنه پرداخت شده است که پیش بینی می کنیم این تعداد به ۱۰۰۰ واحد برسد.

وی درباره بازسازی انهار آسیب دیده در سیل اخیر لنگرود نیز اظهار کرد: بخشی از لوله گذاری در انهار بخش اطاقور و روستاهای آسیب دیده دیوشل، دیوشل پشته و تالش محله انجام شده است و بخش هایی نیز هم اکنون در حال انجام است.

جوادپور درباره تله کابین لنگرود نیز گفت: همه وسایل و لوازم مورد نیاز نصب خریداری شده و در داخل گمرک جمهوری اسلامی ایران است اما مشکلات حقوقی مربوط به دستورات قضایی مربوط به شرکت مربوطه مانع ورود این تجهیزات شده است و باید این مشکلات حقوقی مراحل خود را طی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه