اعزام ۳۰۰دانش آموز دختر لاهیجانی به اردوی راهیان نور شمال غرب

کاروان راهیان نور دانش آموزی از شهرستان لاهیجان به یادمان های شهدای شمال غرب کشور اعزام شدند.

اعزام ۳۰۰دانش آموز دختر لاهیجانی به اردوی راهیان نور شمال غرب

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»؛ جانشین سپاه ناحیه لاهیجان عصر دوشنبه در این باره گفت: هدف از این سفر زیارتی و سیاحتی ،معرفتی و تربیتی ، انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ، آشنایی با رشادت های دوران دفاع مقدس ، تقویت حس خودباوری و ولایت محوری است .
سرهنگ دوم پاسدار احمد نقدپور با اشاره به اعزام ۳۰۰نفر به عنوان اولین گروه دانش آموزی به اردوی راهیان نور اظهار داشت : این تعداد در قالب شش اتوبوس به مدت سه روز راهی دیدار از یادمان های شهدا در مناطق شمال غرب کشور نظیر بازی دراز ، سرپل ذهاب ، یادمان شهدای عملیات مرصاد و اسلام آباد و کرند شدند.
وی افزود: این اعزام با همکاری و تعامل با اداره آموزش و پرورش در قالب اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مدارس انجام می گیرد و اعزام در طول سال هم ادامه دارد که مرحله دوم اعزام دانش آموزی پسر و دختر نیز دوم دی ماه سال جاری به منظور یازدید از مناطق جنوب کشور (خوزستان ) خواهد بود.
وی تصریح کرد: اعزام اقشار مختلف مردم نیز در مرداد ماه امسال به مناطق شمال غرب به منظور افتتاح یادواره شهدای بازی دراز به تعداد ۹۰ نفر انجام گرفت و در مرحله دوم اعزام بصورت عمومی نیز برای ۴۵۰نفر در اسفند ماه سال جاری برنامه ریزی شده است.
شهرستان لاهیجان حدود ۱۶۸هزار نفر جمعیت دارد که بخش مرکزی آن ۲۱هزار و در بخش رودبنه پنج هزار دانش آموز از ابتدایی تا دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.

پایان پیام/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه