امام جمعه اسالم:

اثری از اشتغالزایی احساس نمی‌کنیم/ جمله ” آمریکا تا نابودی کاملتان از شما دست بر نمی‌دارد” را سر در ریاست جمهوری نصب کنند

امام جمعه اسالم گفت: امام راحل چه خوب فرمودند: آمریکا تا نابودی کامل تان، از شما دست بر نمی دارد، از این به بعد نهاد ریاست جمهوری این جمله را بر سر در ساختمانش نصب کند و به عنوان یک اصل فراموش نکند.

اثری از اشتغالزایی احساس نمی‌کنیم/ جمله ” آمریکا تا نابودی کاملتان از شما دست بر نمی‌دارد” را سر در ریاست جمهوری  نصب کنند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان علمی کشور و با اشاره به سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: سخنان سخیف رییس دولت عقب مانده آمریکا، به قدری زشت و باطل بود که صدای اعتراض بسیاری از مردم جهان و دولت ما را هم در آورد.

وی افزود: این نظام استکباری که زیر سلطه صهیونیسم است هرگز نباید مورد اعتماد قرار می گرفت و خوشبینی به شیطان بزرگ در موضوع برجام، غیر از اینکه یک خطای فاحش بود، خسارت بسیار سنگینی را هم بر کشور تحمیل کرد که جبران ناپذیر است.

جدائی به ۴ آبان ماه سالروز افشاگری تاریخی حضرت امام در سال ۱۳۴۳ علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: متاسفانه تاریخ کشور ما مالامال از بدعهدی‌ها و شیطنت‌ها و  ظلم ها و استعمار آمریکایی ها است، امام راحل چه خوب فرمودند: آمریکا تا نابودی کامل تان، از شما دست بر نمی دارد، از این به بعد نهاد ریاست جمهوری این جمله را بر سر در ساختمانش نصب کند و به عنوان یک اصل فراموش نکند.

امام جمعه اسالم همچنین به روز صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات محور اصلی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است متاسفانه در بحث اقتصاد مقاومتی هنوز قدم های جدی برداشته نشده است و ما در تالش و غرب گیلان، اثری از اشتغالزایی احساس نمی کنیم، وضع تولید از اشتغال هم بدتر است، هفته گذشته آمار را عرض کردم متاسفانه واردات ما فعلاً بیش تر از صادرات است و این علامت خوبی نیست.

جدائی در ادامه خطبه های این هفته به شهادت حضرت رقیه(س) اشاره و اظهار کرد: شهادت حضرت رقیه چهارساله بقدری جانسوز بوده که اثرش قرن ها را در نوردیده و صدها سال است از فروغ شهادت اش، نه تنها ذره ای کاسته نشده بلکه روز به روز پرفروغ تر هم می شود.
حضرت رقیه این دختری که باب الحوائج هم هست به قدری محبوب قلوب مومنین است که سالانه میلیون ها نفر از باب ارادت به ساحت مقدس اش، برای ایشان عزاداری های مفصلی برگزار می کنند.
وی افزود: در بخش اسالم هم عصر روز یک شنبه، با حضور شاعر و مداح کشوری جناب آقای کلامی مراسم باشکوهی در همین مصلا به همت جوانان عزیز این مسجد برگزار خواهد شد.
امام جمعه اسالم با بیان اینکه امیدوارم با حضور پرشور همه اقشار جامعه، این مراسم یکی از تاریخ سازترین مراسمات اسالم گردد گفت: هرکس به خوبی درک می کند که در شرایطی که دختر بچه ای بهانه پدر را می گیرد، باید کاری کرد که ذهنش از یاد پدر به امر دیگری مشغول بشود اما یزید ملعون عمداً برای ایجاد فشار روانی شدید و شوک روحی، سر مطهر و مقدس امام حسین(ع) را برایش فرستاد تا حضرت رقیه (س) را بیش تر عذاب دهد و همین کار هم هم باعث شد که حضرت رقیه (س) به شهادت رسید

حجت الاسلام جدائی ضمن تسلیت سالروز وفات سید مصطفی خمینی اظهار داشت: یکی از گنجینه های اسلام، یکی از نخبگان آینده ساز اسلام، سید مصطفی خمینی فرزند نازنین امام راحل بود که متاسفانه، زود از دنیا رفت و عالم اسلام نتوانست از برکات وجودی اش حظ وافر ببرد، دوشنبه اول آبان روز پرواز اوست، چهل سال از رحلت این عالم با بصیرت و باهوش و عارف می گذرد، یادش گرامی باد.

وی ضمن تسلیت سالروز رحلت آیت ا… مهدوی کنی تصریح کرد: فردا شنبه ۲۹ مهر، سالروز درگذشت عالم جلیل القدر و خدمتگزار صدیق نظام و انقلاب و یار رهبری و مدافع ولایت و استاد اخلاق آیت ا… مهدوی کنی در سال ۱۳۹۳ ه.ق است، یادش گرامی و روح اش شاد.

امام جمعه اسالم با توجه به آغاز بکار شهردار جدید شهر اسالم اظهار کرد: هفته گذشته یکی از روزهای تاریخی برای اسالم بود، جناب آقای قوی پنجه به عنوان شهردار اسالم انتخاب شدند، ضمن تبریک به ایشان برای شهردار محترم آرزوی موفقیت در عمران و آبادانی شهر اسالم می کنم.

جدائی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های شهرداری اسالم نبود منابع مالی کافی برای اجرای پروژه های بزرگ عمرانی است گفت: به نظرم اگر شهرداری کمی جرات و شهامت به خرج دهد، البته با مقداری ابتکار و خلاقیت، خواهد توانست کارهای بزرگی را کلید بزند.

وی افزود: یکی از این کارها مثلاً خرید هواپیمای بازنشسته است که به جای این که سود این کار به جیب سرمایه گذار برود حداقل به حساب شهرداری می آید و می تواند منبع مالی خوبی برای شهرداری اسالم باشد.

امام جمعه اسالم در ادامه به راه اندازی مرکز دیابت اسالم اشاره کرده و اظهار داشت: دیروز بصورت تلفنی با جناب آقای دکتر امیدی رییس انجمن دیابت کشور صحبت های مفصلی داشتم و الحمدلله به جمع بندی خوبی رسیدیم، قرار شد با همکاری مسئولین و خیرین، برای تسهیل درمان بیماران دیابتی، مرکزی را در شهر اسالم، بنیان گذاری کنیم.

حجت الاسلام جدائی افزود: با توجه به این که بیماران دیابتی در شهرستان تالش بسیارند شاید نزدیک ۲۰ هزار بیمار دیابتی داشته باشیم و شاید ۲۰ هزار نفر هم بیمار دیابتی کشف نشده داشته باشیم، ضرورت دارد در اسالم مرکزی را برای خدمات به بیماران دیابتی تاسیس کنیم.

وی با بیان اینکه دیابت بنابر تعبیر بعضی از بزرگان، ام الامراض است تشریح کرد: یک بیماری خاصی است که اگر مرکزی برای کنترل و حمایت از آن ها نباشد دچار عوارض خطرناکی می شود که جبران ناپذیر است، عوارضی مانند نابینایی، زخم های عمیق، فلجی و امثال این ها، اصولاً بیماران دیابتی همیشه باید تحت کنترل باشند، و متاسفانه ما مرکز خاصی برای این منظور نداریم.

امام جمعه اسالم با تاکید بر اینکه در قدم اول از شما مردم خوب و خیرخواه و خیراندیش و خیر می خواهم که ساختمانی را به ما معرفی فرمایید که بتوانیم آن جا را مرکز درمان و حمایت از بیماران دیایت کنیم تصریح کرد: همه برای این منظور بسیج شوند مخصوصاً خود بیماران عزیز دیابتی همکاری کنند تا ساختمانی پیدا کنیم و کار را شروع کنیم.

جدائی افزود: در قدم بعدی نیاز به تجهیز ساختمان داریم و در قدم سوم نیاز به چند پزشک پروانه دار داریم که البته این پزشکان بایستی به رشت بروند و دوره ببینند. البته دو سه نفر دیگر هم برای امور اداری لازم خواهیم داشت، این قدم بسیار بزرگ و مثبت و خوبی در اسالم است که اگر شما مردم کمک مان کنید مرکز شهرستان خواهد شد.

امام جمعه اسالم با تقدیر از زحمات بی شائبه دکتر طاهری به مردم شریف تالش و منطقه بیبان کرد: جمعه هفته پیش، به خاطر عرض تسلیت خدمت خانواده محترم جناب آقای نقشبندی رسیدم، انصافاً خانواده بسیار محترم و فرهیخته ای بودند، اولین بار جناب آقای دکتر را هم آن جا ملاقات کردم و از خدمات شان در تالش تجلیل کردم.

جدائی در پایان خطبه های این هفته بخش اسالم گفت: جا دارد رییس شورای فرهنگ عمومی تالش که امام جمعه محترم تالش هستند و شهرداری تالش، جهت تقدیر از خدمات چند دهه آقای دکتر طاهری به مردم بزرگ تالش و حتی استان های همجوار، میدان در حال احداث و یا خیابان منتهی به بیمارستان دکتر طاهری را به اسم ایشان به ثبت برسانند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه