رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با 8دی:

توسعه روستاها نیازمند افزایش زیرساخت‌های روستایی است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: توسعه روستاها نیازمند افزایش در زیرساخت‌های روستایی است.

توسعه روستاها نیازمند افزایش زیرساخت‌های روستایی است

محمدحسین قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در آستانه‌اشرفیه برنامه ششم توسعه را برنامه‌ای جامع و کامل توصیف کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان در راستای برنامه ششم توسعه برای توسعه روستاها اعتبار مصوب کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس به دولت اجازه داده تا در حوزه توسعه روستا از صندوق توسعه ملی اعتبار هزینه کند، افزود: بحث اشتغال محوری در روستا، حمایت از تولیدات روستایی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و تعرفه گذاری برای کاهش واردات همگی از اقدامات انجام‌شده برای توسعه روستاها است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه توسعه روستا بر اقتصاد روستانشینان توجه دارد، گفت: باید همه‌ی ابزارها و راهکارها برای تقویت روستاها به کار گرفته شود و در این راستا تاکنون اقداماتی انجام‌شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برای توسعه بیشتر روستاها باید زیرساخت‌های روستایی آماده‌تر باشند، خاطرنشان کرد: باید آب، برق، گاز، جاده و سایر امکانات زیرساختی برای روستائیان فراهم شود تا ماندگاری آن‌ها را رقم بزند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ابتدا باید ماندگاری روستائیان را تثبیت کرد و سپس به فکر افزایش سطح تولیدات روستائیان بود، تصریح کرد: اگر رفاه اجتماعی و بهداشت محیط در کنار سایر زیرساخت‌های روستا نباشد روستائیان یقیناً ناچار به مهاجرت خواهند شد.

قربانی با اشاره به اینکه در صورت عدم وجود روستایی در روستا سطح تولیدات محصولات کشاورزی کاهش پیدا می‌کند، بیان کرد: امروزه بسیاری از تغییر کاربری‌ها نتیجه عدم‌حمایت از روستائیان بوده و برنامه ششم توسعه نیز به جد اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای در این راستا تعریف کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه