نماینده صومعه سرا در گفتگو با 8دی:

رئیس سابق تبلیغات صومعه‌سرا اداره را به محل زدوبند سیاسی تبدیل کرده بود

نماینده مردم صومعه سرا گفت: مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان چون به این نتیجه رسید که رئیس اداره ایشان پا را فراتر از جایگاه خودش گذاشته است و اداره را تبدیل به یک مکان زد و بند سیاسی کرده است وی را عزل کرد.

رئیس سابق تبلیغات صومعه‌سرا اداره را به محل زدوبند سیاسی تبدیل کرده بود

سید کاظم دلخوش شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ۸دی پیرامون خبر «رئیس اداره تبلیغات صومعه‌سرا با دستور نماینده مجلس عزل شد؟!» با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴ نشست خبری با خبرنگاران داشته است اظهار داشت: خبرنگاران و خبرگزاری‌ها می‌توانند با رسالتی که بر دوش دارند مردم را به درستی آگاه کنند.

وی درباره ماجرای تعزیه‌خانه ضیابر افزود: ضیابر زادگاه آیت الله ضیابری و آیت الله صالح است و ما هم همیشه سعی کردیم مشکلات مردم ضیابر را حل کنیم چون حق‌شان بود که کمک‌شان کنیم. اخیرا بالای ۳۶ کیلومتر آسفالت در این منطقه انجام داده‌ایم و اگر ضیابر تشریف ببرید می‌بینید که در آنجا یک تحول بزرگ ایجاد شده است.

نماینده مردم صومعه سرا ادامه داد: یکی از کارهایی که من در دوران نمایندگی برای ضیابر انجام دادم ساماندهی مزار شهدا بوده است و یکی از کارهای دیگر تعزیه‌خانه قبرستان و مزار شهدای ضیابر بوده است که در دوره قبل انجام مخروبه‌ای بود و من کمک کردم که در همان دوره قبل که نماینده بودم درست شود. در مجموع بنده در مسایل سیاسی و کوچک ورود نمی‌کنم اما سعی می‌کنم به هیأت‌ها کمک کنم.

دلخوش گفت: در ماه اخیر ۵ جلسه با فرهنگیان و هنرمندان، عزیزان تأمین اجتماعی، با روحانیون و خبرنگاران در جهت تقویت آنها داشتم.

وی ادامه داد: در سال ۸۹-۹۰ به موضوع تعزیه‌خانه ضیابر بصورت یک تنه ورود کردم و بدون اعتبار دولتی به آنجا کمک کردم. ضمن اینکه به ۶۰ مسجد بدون کمک دولتی و از طریق افراد خیر و دوستان کمک کردیم و می‌توانیم این مساجد را دانه به دانه لیست کنیم. در همین ماه به ۲۸ مسجد در شهرستان صومعه‌سرا کمک کردیم تا به ماه محرم برسند. به عنوان نمونه ما به مزار شهدا و مسجد جعفری کمک کردیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی درباره تعزیه خانه ضیابر گفت: از صفر تا ۱۰۰ این تعزیه‌خانه را بنده کمک کردم و با بعضی از افراد خیر نشستیم و بیش از ۶۰ میلیون تومان هزینه و کامل خود ما کمک کردیم و به لحاظ نیروی انسانی هم مقداری مردم محل کمک‌رسانی کردند. اخیرا هم محوطه این تعزیه‌خانه را آسفالت کردم و اکنون یک تعزیه‌خانه آبرومندانه‌ای در آنجا ایجاد شده است و هر وقت هم از آنجا و جاهای دیگر سرکشی می‌کنم سعی کردم به همان محل کمک کنم و ما با این وجود در امور داخلی آنها دخالتی نداشته‌ایم و شأن ما بالاتر از این است که در این مسائل دخالت کنیم.

دلخوس افزود: احساس ما این است که در آنجا ۸ نفر از هیأت امنا که از طریق تبلیغات اسلامی انتخاب شده‌اند بیشتر دارند به مسائل خودشان و اختلافاتی که وجود دارد می‌پردازند. در شهرستان همه می‌دانند که من وارد بازی‌های سیاسی نشده‌ام ولی بعضی از افراد وقتی ما هم در مراسم مردم مراجعه می‌کردیم احساس می‌کردیم در بین مردم توهین‌آمیز رفتار می‌کنند و این هم مستنداتش وجود دارد وقتی ما دیدیم که این اختلافات وجود دارد با سازمان تبلیغات صحبت کردیم که در آنجا برخی افراد معتمد و بزرگ محلی که می‌توانند در کنار اعضای فعلی کار کنند و این بازی‌ها هم نباشند وارد هیأت امنا شوند.

وی ادامه داد: بنده شخصی مثل آقای اقدامی امام جمعه موقت شهرستان، آقای گلریز و …  در مجموع ۵ نفر را معرفی کردم که در کنار آن ۸ نفر باشند. اشکالی هم ندارد. پیشنهاد دادیم که اینها هم باشند. اداره تبلیغات برای آن ۸ نفر حکم زده است و ما در حکم آنها هیچ دخالتی نداشته‌ایم. به هر حال ما نماینده شهرستان هستیم و برای پایان دادن به اختلافات پیشنهاد دادیم این ۵ نفر هم باشند و این ۵ نفر را هم خود مردم پیشنهاد دادند که از طرف من معرفی شوند و پیشنهاد من هم نبودند. آنهایی هم که حکم داشتند حکم آنها موجود است. این آقایی که می‌گویند مشروب‌خوار است چطور سه ماه قبل و دو سال قبل از همین آقا حکم گرفته است؟

وی تأکید کرد: بعضی از این آقایان که دنبال قدرت‌طلبی بودند نمی‌خواستند یک نفر دیگر به این جمع اضافه شود تا اختیار آنجا را خودشان داشته باشند. اگر ما می‌خواهیم به امام حسین خدمت کنیم باید با همه کار کنیم. ولی اگر بخواهیم خودمان را فقط در جایی ببینیم و دیگران را نهی کنیم اجازه نمی‌دهیم یک نفر دیگر وارد شود. من خودم این رئیس اداره تبلیغات را آوردم و خیلی هم دوستش داشتم. حتی اداره تبلیغات شهرستان را خودم راه‌اندازی کردم و امکانات دادم و هیچ موقع در کار اداره هم دخالت نکردم اما متأسفانه خود رئیس اداره نتوانست آنجا را جمع کند. خودش را به یک طرف که با وی زد و بند داشت و سنگ‌اندازی می‌کرد وصل کرده بود و حتی چند بار در بعضی از کانال‌های تلگرامی پیام‌های نامربوط گذاشت.

نماینده صومعه سرا ادامه داد: تعزیه‌خوانی محل خدمت به امام حسین است نه اینکه به نام خدمت به امام حسین به دیگران توهین کنید. همان کاری که رئیس اداره تبلیغات متأسفانه تحت‌تأثیر قرار گرفت و این کار نادر و سخیفی را انجام داد. به نظرم من از یک روحانی دور از انتظار بود و ما به هر حال به دادگاه ویژه روحانیت شکایت خواهیم کرد که این اتهام نادرست و توهین مشخص است. یک نفر از آن ۸ نفر را ما نگذاشتیم و یک نفر از بینشان را هم ما عزل نکردیم. چطور سه ماه قبل حکم دادید این افراد آدم های درستی بودند و الان همین آدم مشروب‌خوار شده است؟ خوب اگر خطایی شده باشد شما خطا کرده‌اید و ما به درستی ورود کرده‌ایم و شما نتوانسته‌اید درست هدایت کنید. یک اداره نباید خود را به مسائل محلی اینطوری آغشته و آلوده کند. به ما توصیه‌هایی شد که این موضوع را سامان دهیم و به همین دلیل ۵ نفر را معرفی کردیم اما متأسفانه رئیس اداره تبلیغات همه را سر کار گذاشت و مرتب امروز و فردا کرد. حتی مدیر کل خودشان را هم سرگردان کرد و آقای یاری کاملا در جریان است که ایشان یک موضوع کوچک را نتوانستند حل کنند. ما پیشنهاد اضافه کردن افراد را داده بودیم. نگفته بودیم کسی حذف شود اما این را تبدیل به یک معضل سیاسی کردند و باعث شدند در بعضی کانال‌ها به بنده، امام جمعه موقت و فرماندار توهین کردند و این اختلافات را گسترش دادند. متأسفانه این کار را در گلشهر هم کردند. یعنی رئیس اداره تبلیغات ما به جای اینکه وصل کند و محلی برای رفع رجوع مشکلات مردم باشد مشکلات را زیاد کرد.

دلخوش افزود: مدیر کل تبلیغات استان چندین بار ایشان را خواستند و تمام شواهد و مدارک هم موجود است و نهایتا شخص آقای مدیر کل به این نتیجه رسید که باید ایشان را بردارند. یعنی خود مدیر کل وی را برداشت. چون به این نتیجه رسید که رئیس اداره ایشان پا را فراتر از جایگاه خودش گذاشته است  و اداره را تبدیل به یک مکان زد و بند سیاسی کرده است. فرقی هم نمی‌کند که این زد و بندها برای چپ یا راست باشد. بنده خود اصولگرا هستم و اعتقاد دارم در اصولگرایی پشت سر رهبر انقلاب باید باشم. آقای مدیر کل ایشان را به خاطر حرکات ناموزون ضد دینی و ضد اخلاقی ۹ ماهه اخیرشان برداشتند یا عزل کردند.

وی تأکید کرد: اصلا بحث مشروب خوار و … در این هیأت نبوده است و تبلیغات استان کاملا در جریان کار هستند و ما هم اگر در این ایام پیگیر بودیم برای این بود که رئیس اداره تبلیغات از دوستی با من به نادرستی استفاده کردو من ایشان را دوست دارم و دوست داشتم اما نتوانست درست اداره کند. قرار نیست چون دوست من هست من به ایشان تذکر ندهم. ایشان طوری عمل کرد که یک رادیو لجن‌پراکن بیگانه از ایشان حمایت کرد. اگر کار ایشان درست بود چرا آن رادیوی لجن‌پراکن از ایشان حمایت کرد. من هیچ کار غیرقانونی انجام ندادم و به عنوان وظیفه مسائل را انعکاس دادم و فرماندار هم به عنوان رئیس شورای تأمین و معتمدین و مدیر کل تبلیغات به طور کامل در جریان امر است. ما آدمی می خواهیم که بتواند در شهر آرامش ایجاد کند و امکانات بخواهد. کدام هیأت از من کمک خواست و من کمک نکردم؟

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل حادی در شهرستان نداریم گفت: هیچ‌کس حق سوء استفاده از جایگاه خود را ندارد. ما رئیس ادارات را کنترل می‌کنیم. هر رئیس اداره ای در راه انقلاب و مشی مردم بخواهد سوء استفاده کند ما برخورد می‌کنیم. ضمن اینکه در همان تعزیه‌خوانه یک نفر که در کانال‌های مختلف علیه ما مطلب نوشت و یک بار هم با ما جلسه‌ای برای حل مشکل نداشت بعضی اتهامات را به ما زد که ما اصلا در جریان آن امر نبودیم و متأسفانه رئیس تبلیغات تحت تأثیر همان فرد قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
saber
به به اقای دلخوش.تنها کار شما اسفالت کردن هست واقعا خنده داره اخه شما مگر مسئول اجرایی در شهرستان هستید که میگید من اسفالت کردم این منم منم های شما کار .. هست.اقای دلخوش میگید اینجا شصت میلیون اونجا فلان اندلزه با کمک خیرین و بییشتر خودتون کمک کردین میشه بفرمایید این پولها از کجا امده مگر حقوق یک نماینده چقدر هست؟؟بعد اینکه چرا شما فقط اسم اقای گلریز و اقای اقدامی را بردید مگر این دو نفر تایید نشده بود چرا اسم ان سه نفر که تایید نشده بودند را نبردید.مردم میدانند ماجرای سال گذشته که اتفاق افتاد عده ای را ناراحت کرد و که اقایان هئیت امنا تعزیه امام حسین (ع)را سیاسی نکرده و به آنها اجازه بهره برداری از این مراسم را ندادند.بخاطر همین موضوع چون اقای حسنی(رئیس هیئت امنا)از سکو پایین امدند و آن عده نتوانستید خودرا نشان دهند خواستند با افزودن این افراد انتقام ان روز را بگیرید.بله شما میگویید که در شهرستان امن و امان هست چون ...اقای ب.... دو پسر خودرا سرکار برده و الان هم دنبال این هست که دامادش را سرکار ببرد بقیه جوانان احتیاجی بکار ندارند.راستی یادم هست در زمان انتخابات خودرا مستقل معرفی کرده بودید چه شد الان خودرا اصولگرا معرفی کردید؟مثل اینکه پوستر مجلس هفتم یادتان رفته که نوشته بودید (دو سید فاطمی .سید کاظم و سید محمد خاتمی.)اما اقای دلخوش ما یادمان نرفته پس مدعی اصولگرلیی نباشید.در ضمن چرا موضوع ان شرکت ایحا گستر را توضیح نمی دهید که چرا شما برای اقای حقی نامه سفارش دریافت وام به خاوری دادی؟؟؟امیدوارم این مطالب را بدون کم و کاست در سایت بگذارید تا یکبار برای همیشه اقای دلخوش واضح واقعیت را بیان نماید
saman
اقای دلخوش میگویید که رئیس اداره زد و بند داشت اگر واقعا ایشان زدوبندی داشته را چرا برای مردم بازگو نمیکنید چرا نمیگویید ....بوده است.واقعا شان و جایگاه نماینده هست که هئیت امنایی را کم یا زیاد نماید.شما شان نمایندگی را فقط در همین کارها پایین اورده اید و تنها کاری که در شهرستان انجام شده انهم با بدترین نوع کیفیت اسفالت هست ....جالب اینجاست هر بار که مدیری را برمیدارن با انواع و اقسام توهین و افترا همراه هست.بله در شهرستان امن و امان هست چون هیچکس حق اعتراض ندارد نمونه اش اقای احمدی پور ،اقای دکتر اسماعیلپدر فرماندار سابق،سید محمود رزمگیر رئیس ارشاد سابق.همه اینها بعد از کوچکترین انتقاد عزل و مورد توهین برخی قرار گرفتند.حال قضاوت با خود مردم عزیز
ناشناس
اقای دلخوش واقعا جای تاسف داره برای توجیه کار خودتان دست به تهمت زدین ..اقای احمدی پور کی و چه زمانی کارهای سیاسی انجام دادن؟ ایشان آنطور ک ما اطلاع داریم هبچ وقت جلو تر از حرف رهبری کار نکرده اند .... امیدوارم به عاقبت کارهای خود بیندیشید
farhad
اقای دلخوش احتمالا از زدوبندی که حرفش رو زدین این بوده که شما خواسته اید چند نفر را بعنوان هئیت امناء معرفی کنید ایشان هم جلوی این زد وبند را گرفتند حالا اقای احمدی پور اهل زد وبند هست یا شما؟؟؟ در مورد اینکه در مورد مسائل کوچک دخالت نمیکنید واقعا خنده دار هست چون شما حتی در انتخاب یک دهیار در روستای زیکسار دخالت کردید و به شورا گفتید که ...پس نفرمایید در مسائل سطح پایین دخالت نمیکنید شما حتی در مورد ...ادارات هم دخالت میکردید
در حاشیه