حجت الاسلام اشکوری در واکنش به سوال 8دی؛

چه بهتر بود سایت ۸دی سوابق بنده را مطالعه می‌کرد/ بنده فرزند این انقلاب هستم/ دایره انقلابی‌گری را روز به روز تنگ‌تر نکنیم

حجت الاسلام اشکوری به سوال ۸دی از ایشان بابت گفتن جمله ” مداحان و روحانیون به مسائل سیاسی داخلی ورود نکنند!” واکنش نشان داد.

چه بهتر بود سایت ۸دی سوابق بنده را مطالعه می‌کرد/ بنده فرزند این انقلاب هستم/ دایره انقلابی‌گری را روز به روز تنگ‌تر نکنیم

به گزارش ۸دی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اظهار داشت: مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) در قالب طرح بصیرت عاشورایی در ۵۲ بقعه دو شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اشکوری با اشاره به اینکه مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) توسط اوقاف در قالب طرح بصیرت عاشورایی در ۵۲ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود اظهار داشت: ۴ مبلغ از قم برای سخنرانی و تبلیغ به مناسبت محرم دعوت شده است و بیش از ۵۰ مبلغ بومی در ایام محرم در دو شهرستان حضور دارند.

حجت السلام میرحسینی با بیان اینکه مبلغ‌های دعوت شده به بقاع متبرکه دو شهرستان اعزام می‌شوند، عنوان کرد: تبیین قیام امام حسین(ع)، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی در خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های روحانیون در دهه نخست محرم است.

اشکوری با اشاره به اینکه برنامه عزاداری «احلا من العسل» ویژه دانش‌آموزان در ۳ بقعه متبرکه آقا سید محمد یمنی لاهیجان ، برفجان سیاهکل و آقا سید حسن رودبنه و با کمک آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی با مشارکت سپاه پاسداران همزمان با بقعه متبرکه چهارپادشاه لاهیجان و بقعه متبرکه برفجان سیاهکل در ورزشگاه شهدای لاهیجان در ۳۱ شهریور برگزار گردید .

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌هایی نیز به مناسبت روز عاشورا و تاسوعا در بقاع متبرکه و در جوار حرم امامزادگان برگزار خواهد شد افزود: احیاگر اصلی دین اسلام وجود مبارک حضرت امام حسین (ع) است و همه مسلمانان جهان اعم از اهل تسنن و‌ تشییع مدیون این امام هستند.

حجت السلام سید حامد میرحسینی با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره با به راه انداختن موج اسلام‌هراسی درصدد نمایش دادن چهره خشن از اسلام هستند ، گفت: فرهنگ عاشورا و امام حسین (علیه‌السلام) به دنیا نشان داد که چهره واقعی دین اسلام این نیست و دین اسلام دین رأفت و مهربانی است و چه بهتر است آزادگی را از امام حسین و یارانش بیاموزیم.

حجت السلام سید حامد میرحسینی با اشاره به جلسه همایش هیات امناهای بقاع و مساجد در امیرصادق لاهیجان ، گفت : برخی سایت ها بدون توجه به اصل صحبت و تمام مطالبی که بیان شد تحلیلی غیر واقع را منتشر کردند .

وی در ادامه گفت ویژه برنامه سازمانی اوقاف در محرم بصیرت عاشورایی نامگذاری شده و هدف از آن بالا بردن بصیرت مردم و بیان هدف قیام امام حسین است ، گفت : تعجب بنده از این است که برخی از سایت ها بدور از انصاف و بدون توجه به کل صحبت های بنده و سابقه مشخص من اقدام به چنین تحلیلی داشتند .

نماینده عالی وقف در شهرستان لاهیجان و سیاهکل به مطالبی که از نمازجمعه اسالم و زمان ریاست بر اوقاف تالش توسط سایت ۸دی از ایشان منتشر شد اشاره کرد و گفت : بنده هم علاقه ایی به حاشیه نداشته و همیشه سعی داشتم که به رسالت خود و وظایفی که سازمان به ما ابلاغ داشته رسیدگی کرده و از وظایف خود غافل نشویم اما جهت روشنگری در مورد این مطلب و تیتر سایت ۸دی بر خود واجب دانستم توضیحاتی را بیان کنم.

میرحسینی در ارتباط با بخش اول سوال ۸دی ” اگر منظور جناب آقای اشکوری جناح بازی است به نحوی که حق و حقیقت مخدوش گردد سخن ایشان مورد تایید است ” را مورد قبول خود دانست ولی در رابطه با بخش دوم سوال ” اما اگر منظور ایشان نپرداختن به مسائل جناح هاست باید گفت به هر حال جناح ها در صحنه سیاست در حال فعالیت هستند و روحانی مجلس … ” بیان داشت : چرا سایت ۸دی با توجه به سابقه بنده که در همین سایت هم موجود است بخش اول مطلب را نپذیرفت و بر روی مطلب بنده شک داشتند که منظور من کدام مطلب است و حتی برای رفع شک خود می توانستند تماسی با بنده داشته و منظور من را جویا شوند.

وی در ادامه بیان داشت : در همان جلسه هیات امناها اشاره ایی به نفوذ بیگانگان در زمان مشروطه داشتم و بیان کردم از جلسات عزاداری امام حسین ، شهید حججی ها و شهدای دفاع مقدس پدید می آیند که این حرفم خود تایید بر سیاسی بودن این مراسم است ولی سیاسی به روش درست نه مجلس امام حسین جایی برای عقده گشایی سیاسی و جناحی باشد.

حجت السلام میرحسینی با تاکید بر اینکه جلسات عزاداری امام حسین هم باید سیاسی باشد و هم سیاسی نباشد ، افزود : سیاسی به صورت درست که برای شناخت دشمن باشد و بتوانیم شمر زمانه را بشناسیم ولی بهتر است از برخی مسایل سیاسی و عقده گشایی جناحی داخلی بپرهیزیم.

میرحسینی مسایل سیاسی داخلی را محدود به اختلافات جناحی ندانست و بیان داشت : اختلافات جناحی داخلی یک موضوع کلی است که شامل اختلافات بین اختلافات هیات امنا با هیات مذهبی ، یا اختلاف بین ارکان مسجد نیز باشد

وی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ” بنده دعوای چپ و راست را قبول ندارم ” و تاکید ایشان بر قدم گذاشتن برای پیشبرد جمهوریت اسلامی گفت: مراسم عزاداری امام حسین برای شناخت دشمن و بالا بردن بصیرت مردم هست و حضور بنده قامت رییس یک اداره یعنی روحانی سیاسی و اینکه اسلام سیاسی است.

حجت السلام اشکوری گفت: چه بهتر بود سایت ۸دی قبل اینکه بگوید اشکوری با سیاسی بودن محرم مخالف است به سوابق بنده و خانواده ام را مطالعه می کرد و متوجه میشد که بنده فرزند این انقلاب هستم و موضع گیری های بنده را در زمانی که امام جمعه موقت اسالم و رییس اوقاف تالش بودم را به خوبی بررسی می کرد.

میرحسینی به سخن مقام معظم رهبری در ارتباط با جذب حداکثری و دفع حداقلی اشاره کرد و گفت : مفهوم این سخن مقام معظم رهبری را به خوبی درک کنیم و دایره انقلابی گری ، مذهبی گری و حزب الله بودن را روز به روز تنگ تر نکنیم و نیروهای انقلابی را دلسرد نکنیم.

میرحسینی در ادامه خطاب به مدیر سایت ۸دی گفت: این موضوع را دقیق بررسی شود و اگر اشتباهی رخ داده اصلاح شود چون بنده حرفم تماما روشن بود و خارج ار سخنان مقام معظم رهبری نبوده و هدف بنده ایجاد وحدت است و چه بهتر است در مقابل دشمنان داخلی و خارحی بایستیم و اختلافات داخلی باعث تفرقه افکنی و سو استفاده دشمن نشود.

اشکوری با اشاره به اینکه خط قرمز همه ما باید ولایت فقیه باشد ، گفت : هدفمان باید ایجاد وحدت در مقابل فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی باشد سرگرم درگیری های داخلی نباشیم و اجازه نفوذ دشمن از روزنه هایی که بواسطه اختلاف ایجاد می شود را ندهیم ،

حجت السلام میرحسینی اشکوری در پایان از زحمات و مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ، هیات امناها ، هیات مذهبی ، عزاداران ، اصحاب رسانه و مسئولین دو شهرستان برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم عزاداری امام حسین تقدیر و تشکر نمودند.

اتهای پیام/

منبع: لاهیگ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
بسیجی
از سخنان ایشان از اول مشخص بود که منظورشان چیست... بنظرم آن تیتر کمی مغرضانه بود... احسنت بر سید حامد عزیز این روحانی انقلابی، شجاع و با بصیرت... در پناه امام زمان محفوظ باشید انشاالله...
در حاشیه