بیرانوند: این اتفاق در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است

قداره‌کشی در دفتر یک امام جمعه!

بیرانوند گفت: در همان ساعتی که ما در حال مذاکره بودیم توسط اعوان و انصار ایشان که بعضا اصلا ارتباطی با نماز جمعه نداشتند و عده‌ای هم اهل نماز جمعه بودند، با چاقو و تبر و ابزار قتاله در جلسه حضور پیدا کردند و چند نفر از دوستان طلبه ما را مجروح کردند.

قداره‌کشی در دفتر یک امام جمعه!

به گزارش ۸دی، مردم شهرستان بروجرد از شش ماه قبل به علت اقدامات نامتعارف امام جمعه این شهر دست به اعتراض علیه وی زدند. در همین راستا تعدادی از نمایندگان و بزرگان این شهر برای حل و فصل این ماجرا و منتقل کردن انتقادات مردم در جلسه‌ای در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه این شهر جمع شدند. در همین زمینه بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس که یکی از افراد معترض به امام جمعه این شهر بوده به خبرنگار افکار گفت: بعد از ماه‌ها پیگیری حدودا دو هفته پیش از طریق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به امام جمعه شهرستان بروجرد و امام جمعه شهرستان خمین ابلاغ می‌شود که یک جا‌به‌جایی صورت خواهد گرفت. متعاقب آن حدودا چهل الی پنجاه نفر از شهرستان بروجرد که از نزدیکان آقای ترابی امام جمعه بروجرد بودند، پیش آقای تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه رفته و خواستار تغییر این حکم می‌شوند.

مصادره راهپیمایی

اما ظاهرا امام جمعه شهرستان بروجرد و اطرافیان وی که به گفته شاهدان عینی بعضا اهل نماز جمعه هم نبودند، این اقدام را تاب نیاورده و در راهپیمایی که در حمایت از مردم میانمار توسط مردم این شهرستان انجام گرفته بود، دست به اقدامات خشونت‌آمیز ‌زده و فضای راهپیمایی را به حاشیه می‌کشانند. بیرانوند در همین زمینه با اشاره به اینکه امام جمعه در این مراسم خطبه خداحافظی خواند و در متن خطبه‌ها گفت که به شورای سیاستگذاری ابلاغ کرده‌ام که می‌روم، گفت: همزمان راهپیمایی حمایت از مردم میانمار به نوعی مصادره و حرف‌های ایشان با تیراژ بسیار بالایی میان راهپیمایان توزیع شد و عملا به نوعی شورای سیاستگذاری را به خطا انداختند و در تصمیم آن‌ها تأثیر گذاشتند.

بعد از این اقدام توسط امام جمعه و تیم وابسته به آن، روز عیدغدیر، در شهر شایعه پخش شده است که حکم امام جمعه تغییر کرده است. در همین زمینه بیرانوند گفت: به همین علت قرار شد ما و تعدادی از دوستان ایشان را ببینیم و انتقادات را مطرح کنیم. به خاطر همین در یک جمعیت حدود هفت نفره با یک هماهنگی قبلی به آن جا رفتیم.

http://8deynews.com/wp-content/uploads/2017/09/nf00551249-1.jpg
بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس

جلسه‌ای برای دعوا

این نماینده سابق مجلس همچنین در خصوص جزییات اتفاق‌های این جلسه اضافه کرد: در همان ساعتی که ما در حال مذاکره بودیم توسط اعوان و انصار ایشان که بعضا اصلا ارتباطی با نماز جمعه نداشتند و عده‌ای هم اهل نماز جمعه بودند، با چاقو و تبر و ابزار قتاله در جلسه در حضور خود ایشان و در مرتبه دوم که خود ایشان حضور نداشتند، به اتاق محل جلسه ورود کردند و شیشه‌ها را شکستند و چند نفر از دوستان طلبه ما را مجروح کردند. البته ما اقدام به برخورد با آنان نکردیم.

وی ادامه داد: در نهایت با ورود نیروی انتظامی مهاجمین از اتاق محل جلسه خارج شدند اما در محوطه حضور داشتند و شعار می‌دادند. نکته جالب توجه اینجا است که این اتفاق در سی و چهار سال انقلاب تقریباً بی‌سابقه است. در این بین مسئولان امر باید پاسخگو باشند که چرا وقتی که نیروهای انقلابی و جمعی از ایثارگران شهرستانی در مورد موضوع مهمی مانند امام جمعه از شورای سیاست‌گذاری مطالبه‌گری می‌کنند، باید این بلا سر آنان بیاید؟

امام جمعه‌ای که در عین عزل خطبه می‌خواند

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به سوال افکار مبنی بر اینکه علی‌رغم مصوبه شورای تامین در جهت خطبه نخواندن چرا وی خطبه می‌خواند گفت: تصمیم گرفته شده بود ایشان امام جمعه نباشند، همچنان خطبه‌های نماز جمعه را می‌خوانند. اتفاقا دو روز بعد از این اتفاق ایشان دوباره با توجه به آن لشکر کشی که قبل از آن کرده بود، در خیابان اقدام به قدرت نمایی کردند و شعار حسین حسین شعار ماست ترابی افتخار ماست را در سطح شهرستان سر دادند.

بدعتی به نام اردوکشی خیابانی

بیرانوند در ادامه ضمن ابراز نگرانی از این اردوکشی‌های خیابانی خاطرنشان کرد: نگرانی ما از این است که تصمیم شورای سیاست‌گذاری با اردو‌کشی خیابانی تغییر کند و این مسئله جدیدی است که سابقه ندارد. در واقع می‌شود اینطور گفت که این موضوع بدعتی است که با استفاده از اردوکشی خیابانی، آن هم کسانی که اهل نماز جمعه نیستند، قانون نقض شده و دستگاه‌های منتسب به ولایت بخواهد تصمیمشان عوض شود. این بدعتی است که باید به آن رسیدگی شود. وی همچنین با تاکید بر اینکه کمیته‌ای حقیقت‌یاب به شهرستان بروجرد برود و به این موضوع رسیدگی کند، بیان‌کرد: یک کمیته حقیقت‌یاب باید به شهرستان بیاید و قضیه را رسیدگی کند.

اینکه امام جمعه‌ای بیاید و برود وظیفه شورای سیاستگذاری است، اما اینکه امام‌جمعه بخواهد جایگاه نمازجمعه را تضعیف و اردوکشی خیابانی کند این موضوع جدیدی است.

انتهای پیام/

منبع: روزنامه افکار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه