روایتی از پشت صحنه نسل‌کشی در میانمار؛

«جرج سوروس» در میانمار چه می‌کند؟/ ماجرای میانمار، «تضاد منافع قدرت‌ها»ست؛ نه دعوای مسلمان و بودایی

آنچه آتش جنایت علیه میانمار را شعله‌ور کرده، نه یک موضوع دینی و حتی قومی بلکه یک مساله سیاسی است.

«جرج سوروس» در میانمار چه می‌کند؟/ ماجرای میانمار، «تضاد منافع قدرت‌ها»ست؛ نه دعوای مسلمان و بودایی

به گزارش ۸دی، تصاویر منتشر شده از نسل‌کشی در میانمار آنقدر دردناک و تلخ هست که افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار بدهد؛ جنایتی که سال‌هاست از سوی ارتش این کشور در حال اعمال علیه مسلمانان روهینگیایی است ولی در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده و حالا کار را به جای باریک کشانده است.

 

به گزارش رجانیوز، با این حال روایتی که از سوی رسانه‌های بین‌المللی در حال ارائه است، با آنچه در واقعیت اتفاق افتاده، تفاوت زیادی دارد. آنچه موجب اختلاف در میانمار شده و آتش جنایت علیه بخشی از ساکنین این کشور را شعله‌ور کرده، نه یک موضوع دینی و حتی قومی بلکه یک مساله سیاسی است؛ مساله‌ای که یک طرف آن مردم و ساکنین میانمار – فارغ از مذهب و آیین و قوم – قرار دارند و طرف دیگر، دولتی غربگرا که اساسا با حمایت مستقیم و علنی کاخ سفید روی کار آمده است.

 

نکته جالب و البته نگران کننده در این میان، حمایت غرب از مسلمانان روهینگیاست؛ یعنی نهادهایی که تاکنون در میانمار مشغول به فعالیت‌های اجتماعی و حقوق بشری شده‌اند، همگی به عنوان مدافعان وضعیت اقلیت‌ها در این کشور شناخته می‌شوند؛ نهادهایی که یکی از اصلی‌ترینِ آنها را باید بنیاد جرج سوروس دانست.

 

 

سوروس در سال ۲۰۱۳ اقدام به تاسیس بنیاد خود در میانمار کرده است. در بخش معرفی اقدامات این نهاد در میانمار نوشته شده که اقدامات این بنیاد در راستای تقویت همکاری‌ها میان آمریکا و مردم برمه برای فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. یکی از مدعیان اصلی مبارزه با نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هم همین بنیاد جرج سوروس است.

 

تاسیس این بنیاد مبتنی بر طرحی است که شورای روابط خارجی ایالات متحده در سال ۲۰۰۳ منتشر کرد و صراحتا خواستار تغییر در اوضاع سیاسی میانمار شد. (اینجا)

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه