خبرنگار: ابوالفضل شکری
بخشدار مرکزی لنگرود در گفتگو با 8دی:

مهم‌ترین مشکل سیل‌زدگان لنگرود معیشتی است

بخشدار مرکزی لنگرود با بیان اینکه سیل اخیر شغل اصلی مردم مناطق آسیب زده را دچار مشکل کرد گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل مردم روستاهای خسارت دیده مسئله معیشتی و شغل است.

مهم‌ترین مشکل سیل‌زدگان لنگرود معیشتی است

محمد رنجبر نیاول در گفتگو با ۸دی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به امور سیل زدگان بخش مرکزی لنگرود اظهار داشت: از ساعات اولیه وقوع سیل با دستگاه‌های تعاونی دهیاران و نهادهای اجرایی نسبت به مهار و هدایت آبهای سیلاب اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه بیشتری خسارات در روستاهای دیوشل، دیوشل پشته، تالش محله و قسمتی از ییلاق دول وارد شده است افزود: ۱۸۰۰ خانوار در این سیل آسیب دیده‎اند.

بخشدار مرکزی لنگرود ادامه داد: ستاد مدیریت بحران و رسیدگی به امور مردم در دهیاری روستای دیوشل تشکیل شد و نهادهای اجرایی برای کمک به مردم در این محل مستقر شدند.

رنجبر گفت: امروز بیشترین مشکل مردم معیشتی است چون درآمد مردم این مناطق پخت نان سنتی بود و تجهیزات پخت عموما در حیاط خانه‌ها مستقر بود آسیب جدی به این تجهیزات وارد شده است.

وی با بیان اینکه مردم به کمک نیروهای جهادی و امدادی در حال نظافت و تمیزی خانه‌ها را در حال انجام دادن هستند اظهار کرد: از قبل در این روستاها مشکل آب شرب داشتیم ولی اکنون این مشکل مضاعف شده است.

بخشداری مرکزی لنگرود ادامه داد: استاندار محترم و مسئولان استان در روستاهای اطراف حضور پیدا کردند و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حاضر شد و این موضوع تیتر روزنامه‌های کشوری شد که نشان می‌دهد معضل بزرگی رخ داده است.

رنجبر با بیان اینکه برای ساماندهی سه رودخانه منطقه حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود گفت: اگر این رودخانه‌ها ساماندهی شوند ما در مسیر مشکل نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: تاکنون ۲۵۰ پرونده برای سیل‌زدگان تشکیل شده است که منازل این افراد از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه