نماینده مردم رودبار در گفت‌وگو با 8دی:

بیش از ۸۵ درصد زیتون کشور در رودبار تأمین می‌شود / عبور آزاد راه در رودبار ۳۵۰۰ شغل را تهدید می‌کند

نماینده مردم رودبار با اشاره به عبور آزاد راه قزوین رشت در محدوده بازار زیتون این شهرستان گفت: عبور آزاد راه از حاشیه بازار رودبار ۳۵۰۰ نفر شغل مستقیم را تهدید می‌کند.

بیش از ۸۵ درصد زیتون کشور در رودبار تأمین می‌شود / عبور آزاد راه در رودبار ۳۵۰۰ شغل را تهدید می‌کند

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی، بازار زیتون شهرستان رودبار را از جمله بازارهای استراتژیک و تامین زیتون و روغن استحصال شده آن برشمرد و اظهار داشت: بازار زیتون در رودبار منحصر به شهرستان و استان گیلان نیست بلکه بیش از ۸۵ درصد زیتون و روغن زیتون مورد نیاز کشور در رودبار تامین می شود.

وی افزود: بازار زیتون رودبار یک بازار ملی و کشوری است و بسیاری از مردم ایران سفارشات خرید خود را برای زیتون از رودبار انجام می دهند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه برند زیتون و روغن آن منحصرا مربوط به رودبار است، گفت: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در بازار زیتون رودبار فعال هستند و کسب روزی می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبور آزاد راه در حاشیه شهرستان رودبار و ضرورت بازنگری در تغییر مسیر و حفظ بازار زیتون کشور مطرح کرد: اگر بازار زیتون رودبار آسیب ببیند دولت توان برقراری شغل برای حجم بالای مردم کار از دست داده رودباری را ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان عبور شریان اصلی و ارتباطی قزوین به رشت در محدوده شهر های منتهی به رودبار را از نابودی بازار در آن مناطق نام برد و گفت: برای لوشان، رستم آباد و منجیل بازار زیتون تحت شعاع قرار گرفته و در زمانی هستیم که امکان احیاء بازار در آن مناطق وجود ندارد چون در دوران غیر نمایندگی ما این اتفاق افتاده و نمی توان جلوی آن را گرفت.

جمالی با اذعان به اینکه شرایط بازار رودبار با سایر بازارهای زیتون در این شهرستان کمی متفاوت است، افزود: برای اینکه آزاد راه از داخل بازار زیتون عبور کند جلسات فراوانی را از شهرستان تا استان و کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، نوبخت و معاونین وزیر راه داشته ایم و همه به این نتیجه رسیده اند که باید بازار زیتون رودبار با گذر آزادرا در داخل بازار حفظ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه با هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده تا مسیر رفت و برگشت آزاد راه و رمل های ورودی و خروجی آن از داخل بازار و بالعکس را در رودبار داشته باشیم، گفت: تونل هایی که هم اکنون در حال حفر هستند نهایتا با طرح و برنامه هایی که قبلا شرکت های زیر مجموعه راه و شهرسازی داشتند به این نتیجه رسیده اند که می توانند بازار را حفظ کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه