کعبی، کاپیتان سپید رود رشت:

وقتی پیرمرد ۷۰ ساله برای سپیدرود اشک می‌ریزد چرا من نباید سرم را جلوی توپ بگذارم؟

کعبی گفت: من مربی نیستم ولی چون کاپیتانم وظیفه دارم تیم را جمع کنم آنجا به بازیکنان گفتم حرفی نزنید چون این باخت را باید دور بیندازیم.

وقتی پیرمرد ۷۰ ساله برای سپیدرود اشک می‌ریزد چرا من نباید سرم را جلوی توپ بگذارم؟

به گزارش ۸دی، کاپیتان تیم فوتبال سپیدرود گفت:این باخت شوک خوبی بود که بینی‌ام بالا نباشد و در لیگ برتر بینی خودم را پایین بیاورم و حواسم باشد که هر بازی سه امتیاز دارد و باید روی آن حساب کرد.

حسین کعبی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص مسائل مختلف هفته گذشته و دیدار این هفته تیمش مقابل سیاه‌جامگان صحبت‌‌های زیر را انجام داد.

ظاهراً در هفته اول حریف را دست کم گرفتید و با وجود بردهای تدارکاتی شوک به شما وارد شد.

حرف شما را تأیید می‌کنم چون بارها گفته‌ام بازی در لیگ برتر با دسته اول فرق می‌کند. وقتی یک تیم گلی می‌خورد جبران آ‌ن خیلی سخت می‌شود و ما هم در بازی مقابل نفت چنین شرایط داشتیم. زمانی که در تیم راه‌آهن علی دایی حضور داشتیم هفته به هفته جلو می‌رفتیم چون بدنسازی کمی کرده بودیم. نفتی‌ها هم تیمی بودند که اصلاً تمرین نداشتند و در نیمه دوم تازه به فرم اصلی رسیدند. ما حریف را دست کم گرفتیم و بازی را واگذار کردیم.

اما در بازی‌های دوستانه اصلاً نباختید.

بله ما هشت بازی دوستانه کردیم که اصلاً باختی در کارنامه نداشتیم و فکر می‌کنم شکست مقابل نفت شوک خوبی بود فقط برای حسین کعبی من اسم هیچ بازیکنی را نمی‌آورم و فقط از خودم می‌گویم که این باخت شوک بسیار خوبی بود که بینی‌ام بالا نباشد و در لیگ برتر بینی خودم را پایین بیاورم و حواسم باشد که هر بازی سه امتیاز دارد و باید روی آن حساب کرد.

راهکار شما برای مبارزه با غرور در بین بازیکنان جوان تیمتان چیست؟

خیلی از بازیکنان ما باتجربه هستند و ما بزرگتر‌ها باید دست جوان‌ترها را بگیریم. آرزوی هر بازیکنی است که در لیگ برتر بازی کند و او را در برنامه‌های تلویزیونی نشان بدهند. مطمئن باشید اگر سپیدرود به دنبال نتایج خوب نبود در همان دسته اول می‌ماند بهتر می‌شد. باید قبول کنیم هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و شاید باور نکنید به عنوان کاپیتان تیم وقتی به رختکن آمدم گوشهایم را گرفتم و به بازیکنانم گفتم هیچ کس در مورد بازی صحبت نکند.

چرا؟

من مربی نیستم ولی چون کاپیتان تیمم وظیفه دارم تیم را جمع کنم آنجا به بازیکنان گفتم حرفی نزنید چون این باخت را باید دور بیندازیم و باید در بازی با سیاه‌جامگان نتیجه خوبی بگیریم.

حتماً می‌دانید که مقابل تیم‌های میثاقیان بازی کردن سخت است.

دقیقاً اما ما میزبان هستیم و مقابل هوادارانمان بازی می‌کنیم و وقتی هوادار سپیدرود از بازیکن تیمش حمایت می‌کند فوتبال به آدم لذت می‌دهد. سپیدرود پس از ۵۰ سال به لیگ برتر آمده و فکر و ذهن ما باید بالای جدول باشد. اگر قرار بود برای انتهای جدول به لیگ برتر می‌آمدیم همان بهتر که نمی‌آمدیم. مطمئن باشید با تلاش بازیکنان و زحمات کادر فنی و حمایت مدیریت به فکر جایگاه بالای جدول هستیم.

ظاهراً همه جوره به دنبال حمایت مسئولان رشت و استان گیلان برای حل مشکلات مالی شده‌اید.

حسین کعبی در میان این همه بازیکن سپیدرود یک  غریبه است چون همه بچه‌های رشت هستند سال گذشته بازیکنان کار خودشان را کردند، مربیان و تماشاگران هم همین‌طور. وقتی پیرمرد ۷۰ ساله برای سپیدرود اشک می‌ریزد چرا من نباید سرم را جلوی توپ بگذارم؟ من بچه جنوبم ولی برای این تیم شمالی همه توانم را خرج می‌کنم. باور کنید هر جایی رسیدم گفته‌ام که از سپیدرود حمایت کنید ولی فکر می‌کنم همه حرف‌ ما را پشت گوش انداختند از مسئولان خواهش می‌کنم دست این باشگاه را بگیرد و به خدا زبانم مو در آورده از بس که در مورد این مسائل حرف زدم.

به عنوان سؤال پایانی این را بگوییم که ماجرای اعتراض شما به یک برنامه تلویزیونی چیست خیلی‌ها فکر می‌کردند شما به برنامه ۹۰ اعتراض دارید.

عادل فردوسی‌پور رفیق فابریک من است و اصلاً به من نیاز ندارد. او یک فرد سالم است و من قلباً عادل را دوست دارم. کسی که باید بداند قطعاً متوجه می‌شود که من در مورد چه اشخاصی صحبت کردم. فردوسی‌پور در این چند سال هر حرفی در مورد سن، فوتبال و شرایط من زده درست گفته و از همین جا هم اعلام می‌کنم که فردوسی‌پور بود من را به فوتبال برگرداند و من هیچ وقت جسارت نمی‌کنم در مورد او حرف بزنم. من او را یک برادر خوب می‌دانم و اعلام می‌کنم اگر حسین کعبی حرفی زده نمی‌خواهد ادای این و آن را در بیاورد که می‌خواهند فوتبال را پاک جلوه بدهند. آن شخصی که باید از صحبت‌های من استنباط می‌کرد، قطعاً به نتیجه رسیده که با او بودم و مخاطب من منظورم را خوب متوجه شد، و دیگر دوست ندارم در این مورد بیشتر از این صحبت کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه