مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان:

۲۰۰ روستای استان گیلان در قالب روستای بدون بیکار ساماندهی می‌شود

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با بیان اینکه روستاها منبع اشتغال و تولید هستند گفت: امسال در فاز نخست ۲۰۰ روستای استان گیلان در قالب روستای بدون بیکار ساماندهی شوند.

۲۰۰ روستای استان گیلان در قالب روستای بدون بیکار ساماندهی می‌شود

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، محمدرضا شیخ الاسلامی در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه اشتغال روستایی گامی موثر در راستای بهبود معیشت خانوار و کاهش نرخ بیکاری است اظهار داشت: طرح روستای بدون بیکاری طرحی موفق در راستای ایجاد اشتغال در استان گیلان است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال در هر یک از شهرستان‌های استان گیلان یک روستای بدون بیکار ایجاد شود.

شیخ الاسلامی با تاکید بر اینکه طرح “هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه” در راستای ایجاد اشتغال به‌صورت ویژه در استان گیلان دنبال می‌شود تصریح کرد: تلاش است با ارائه تسهیلات به صندوق‌های خرد محلی برای بانون روستایی در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه پروش ماهی خاویاری یکی از طرح‌های سرمایه آور روستایی است تاکید کرد: این طرح با الگوسازی به دل روستاها کشانده شده و طرح‌هایی چون تولید صنایع دستی، زنبورداری و تولید کود کمپوست از دیگر طرح‌های اینچنینی در روستاهای بدون بیکار استان گیلان است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با اشاره به اینکه روستاها منبع اشتغال و تولید هستند بیان داشت: پیش بینی می‌شود با تلاش ویژه، امسال در فاز نخست ۲۰۰ روستا  استان گیلان در قالب روستای بدون بیکار ساماندهی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه