ایران “تعداد موشک‌های ذوالفقار “را افزایش می‌دهد

“تعداد موشک‌های ذوالفقار و قیام” که سپاه در عملیات موشکی علیه مواضع داعش در سوریه به‌کار گرفته، افزایش می‌یابد.

ایران “تعداد موشک‌های ذوالفقار “را افزایش می‌دهد

به گزارش ۸دی، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توسعه کمّی موشک‌هایی خبر داده که سپاه در عملیات لیله القدر علیه مواضع تروریست‌ها استفاده کرده است.

او در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، گفته بود: موشک‌های نقطه‌زنی که در عملیات اخیر موشکی علیه تروریست‌های تکفیری کیلومترها دورتر از مرزهای کشور با دقت و موفقیت به اهداف اصابت کرد، در حال توسعه کمّی است.

منظور فرمانده کل سپاه از موشک‌های به کار گرفته شده در عملیات موشکی علیه تروریست‌ها، همان موشک‌های بالستیک ذوالفقار و قیام است.

۲۸ خرداد ماه گذشته، نیروی هوافضای سپاه پاسدارن با شلیک ۶ موشک بالستیک و نقطه زن میان برد ذوالفقار و قیام سیلی سختی به تروریست‌های داعش در استان دیرالزور سوریه زد. در این حمله که در پاسخ به حملات تروریستی ۱۷ خرداد تهران صورت گرفت، مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفت.

همزمان با اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، سپاه پاسداران اعلام کرد که با اعزام چندین فروند پهپاد از حومه دمشق، لحظه اصابت موشک‌ها به اهداف را تصویربرداری کرده و ساعتی بعد هم این فیلم‌ها منتشر شد.

موشک بالستیک ذوالفقار، موشکی زاویه‌پرتاب است که بردی معادل ۷۰۰ کیلومتر دارد. این موشک برای رسیدن به هدف از سوخت جامد مرکب بهره جسته و در مهمترین بخش، از سر جنگی قابل هدایت تا لحظه پایانی اصابت به هدف، برخوردار است.

موشک ذوالفقار، اولین بار در جریان رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه سال ۹۵ در بندرعباس رونمایی شده بود که در آن رونمایی، موشک‌ها صرفاً روی خودروی حامل قرار گرفته بودند و لانچری (پرتابگر) نداشتند.
چند روز بعد و در چهارم مهر ماه سال ۹۵، خط تولید انبوه موشک بالستیک ذوالفقار توسط سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی شد تا این موشک، به عنوان یکی از پایه‌های اصلی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در میان‌بُرد شود.

سپاه پاسداران در این عملیات موشکی، از موشک بالستیک قیام هم استفاده کرده بود اما مشخص نیست که برای کدام هدف از چه موشکی استفاده شده است.

موشک قیام، موشکی سوخت‌مایع و بدون باله است که جمهوری اسلامی ایران این موشک را مخصوص زدن پایگاه‌های آمریکا در منطقه تولید انبوه کرده و تحویل نیروی هوافضای سپاه داده است. این موشک با بُرد ۸۰۰ کیلومتری، از دقت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه