فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

بیشترین طرح‌ها را برای‌ دولت یازدهم اجرا کردیم/ میدان برای بخش‌خصوصی باز است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قرارگاه خاتم بالاترین عملکرد و بیشترین رکوردها را در دولت یازدهم داشته است و همانطور که وعده دادیم ۶۰ پروژه را در سال ۹۵ تکمیل کردیم که دولت می‌تواند روی این پروژه‌های عمرانی مانور بدهد.

بیشترین طرح‌ها را برای‌ دولت یازدهم اجرا کردیم/ میدان برای بخش‌خصوصی باز است

به گزارش ۸دی به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار عبدالله عبداللهی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی استان خوزستان اظهار داشت: زادگاه قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء و خاستگاه آن، استان خوزستان است و اولین پروژه قرارگاه در این استان، سد کرخه بود.

وی افزود: پنج مؤسسه بزرگ قرارگاه خاتم در استان خوزستان در حوزه‌های سدسازی و کانال‌های آب فعالیت داشته و دارند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه ضروری آب سالم و پایدار به خوزستان برسد که این با‌ید از سد دز تأمین شود، ادامه داد: وضعیت آب آشامیدنی خوزستان باید هرچه سریع‌تر با عمل و نه حرف، رفع شود و حتی در موضوع آب‌های مرزی بسیاری از مسئولان رده اول کشور بر این موضوع اهتمام دارند.

سردار عبداللهی به جلسات مثمرثمر گذشته مسئولان قرارگاه با استاندار خوزستان درباره تأمین آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت:‌ خوزستان ۵ میلیون نفر جمعیت و ۲۶ شهر و ۲ هزار روستا دارد و لازم است طبق سند تهیه شده ۲۵ متر مکعب بر ثانیه آب برای خوزستان تأمین شود.

* ‌اجرای خط دو مترو اهواز با دستگاه‌های TBM قرارگاه

وی به لزوم تسریع در اجرای عملیات احداث مترو در اهواز اشاره کرد و گفت: ضروری است پروژه‌های عمرانی شهری به سرعت اجرا شود، این مناسب نیست که مردم خوزستان گرما را تحمل کنند و بابت پروژه‌های شهری نیز در ترافیک بمانند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عملکرد مطلوب قرارگاه در ساخت خطوط مترو و حفاری تونل و بکارگیری بیش از ۲۰ دستگاه TBM اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم که دستگاه‌های TBM خود را برای احداث خط دو مترو در اهواز به کار گیریم، در مورد خط دو مترو اهواز، قرارگاه آماده همکاری و اجرای به‌موقع است.

* ورود قرارگاه خاتم به توسعه کشاورزی منطقه جُفیر خوزستان

وی همچنین به روستای جُفیر و موضوعات کشاورزی این منطقه در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: شورای عالی امنیت ملی از ما خواسته است در مورد جفیر توضیحاتی به آنها ارائه کنیم همچنین گزارشی برای ارائه به مقام معظم رهبری در این باره به درخواست ایشان، تهیه شده است؛ قرار است قرارگاه موضوعات زه‌کشی و آبیاری را در این منطقه دنبال کند که معاونت اراضی و امور کشاورزی قرارگاه پیگیر این موضوعات است و جزئیات بیشتر در این‌باره بعداً اطلاع‌رسانی می‌شود‌.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: در حوزه کشاورزی قرارگاه حتماً به خوزستان کمک می‌کند در بحث ریزگردها هم آمادگی همکاری داریم تا قراردادی منعقد شود و من این کار را انجام بدهیم.

* حفاری ۶۵ کیلومتر تونل مترو در سال ۹۵ توسط قرارگاه

وی بیان کرد: قرارگاه خاتم فقط در سال گذشته‌ ۶۵ کیلومتر حفاری تونل برای متر کشور داشت که در این باره می‌توان به حفاری مترو‌ قم اشاره کرد؛ همچنین ۲۲ کیلومتر خط ۷ مترو‌ تهران، اجرای مترو‌ مشهد و مترو‌ حرم امام خمینی (ره) تا فرودگاه امام به طول ۳۷ کیلومتر را قرارگاه در سال ۹۵ اجرا کرد‌.

* تکمیل فازهای ۲ و ۳ ستاره خلیج فارس در آینده نزدیک/ تولید ۱.۲ میلیارد لیتر فرآورده در ۵ ماه گذشته 

سردار عبداللهی با اشاره به واردات روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین تا پیش از راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت:‌ در ستاره خلیج فارس تولید بنزین را در کشور به خودکفایی رساندیم حتی وزیر نفت و آقای معاون اول هم اعتقادی نداشتند که این پروژه جمع می‌شود اما قرارگاه این پروژه را به سرعت تکمیل کرد؛ قرارگاه خاتم توانست فاز نخست آن را در دولت یازدهم به اتمام برساند و نیاز ایران به واردات بنزین را منتفی کند زیرا در فاز نخست، قادر به تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در پنج ماه گذشته شاهد تولید ۱.۲ میلیارد لیتر فرآورده توسط فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستیم گفت: فازهای دوم و سوم این پالایشگاه هم به زودی آماده بهره‌برداری می‌شوند.

* صرفه‌جویی ارزی تا ۵۰هزار میلیارد تومان با اجرای فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی

سردار عبداللهی ادامه داد: در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی ۴۳ میلیارد متر مکعب گاز شیرین‌سازی شده است؛ با احتساب قیمت هر متر مکعب گازی که از ترکمنستان به نرخ ۱۴۰۰ تومان می‌خریم در واقع ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان با این پروژه صرفه‌جویی ارزی شده که رقم بزرگی است.

* بالاترین عملکرد و اجرای بیشترین پروژه‌های عمرانی توسط قرارگاه برای‌ دولت یازدهم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قرارگاه خاتم بالاترین عملکرد و بیشترین رکوردها را در دولت یازدهم داشته است و همانطور که وعده دادیم ۶۰ پروژه را در سال ۹۵ تکمیل کردیم که دولت می‌تواند روی این پروژه‌های عمرانی مانور بدهد.

وی بیان کرد: ۱۸۳ پروژه عمرانی و صنعتی در دوران فعالیت دولت یازدهم توسط قرارگاه انجام شد، حمل و نقل، نفت و گاز، سدسازی، صنعت و معدن و IT از جمله حوزه‌های فعالیت قرارگاه محسوب می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه سپاه بر اساس وظیفه ذاتی خود به پیشرفت و آبادانی کشور کمک می‌کند، افزود:‌ مناسب است که عنوان شود قرارگاه بازوی توانمند دولت‌ها و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردار عبداللهی به برخی از گفته‌های دولت‌مردان درباره قرارگاه انتقاد کرد و گفت: من همزمان در دولت آقای هاشمی رفسنجانی، دولت اصلاحات، دولت احمدی‌نژاد و دولت یازدهم فعالیت عمرانی کرده‌ام و هیچ‌گاه دنبال بحث‌های سیاسی نیستم و بیشتر به موضوعات عمرانی و توسعه کشور فکر می‌کنم؛ در طول دوران چهار دولت گذشته، همواره با اصرار دولت‌ها وارد میدان شده‌ایم و هیچ وقت اصراری بر ورود به یک طرح نداشته‌ایم.

* قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست/ میدان را برای حضور بخش خصوصی باز گذاشته‌ایم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قطعاً هر پروژه‌ای که بخش خصوصی توان ورود به آن را داشته باشد اجازه می‌دهیم آن بخش وارد کار شود و با آنها همراه هستیم اما کار در این کشور یک نقطه اتصال می‌خواهد که این نقطه اتصال باید رابط بین مردم و دولت باشد؛ امروز قرارگاه خاتم پیمانکاران بخش خصوصی را به کار می‌گیرد و با آنها همراه است و قطعاً معتقدیم این پیمانکاران باید به کار گرفته شوند اما قطعاً جا را برای خارجی‌ها تنگ کرده‌ایم.

* جذب دو فاینانس در دولت یازدهم

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه دو فاینانس در دولت یازدهم عملیاتی شده است، گفت: یکی از آنها خط آبرسانی تبریز بود که توسط قرارگاه خاتم انجام شد و دیگری فاینانس قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان است.

وی گفت: پروژه خط لوله دوم آبرسانی به تبریز از سال ۹۴ با سرمایه‌گذاری کشور چین به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی و با پیمانکاری مؤسسه عاشورا گروه تخصصی کربلا از زیر مجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ‌انجام ‌شد.

بنابراین گزارش قرارگاه خاتم در حال حاضر بابت اجرای پروژه‌ها رقم ۲۳ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه