امام جمعه اسالم:

اگر درست کار کرده بودیم صنایع چوب اسالم ورشکسته نمی‌شد

امام جمعه اسالم گفت: اگر درست کار کرده بودیم امروز شرکت صنایع چوب اسالم ۱۰ هزار نفر کارگر داشت نه این که به ورشکستگی برسد.

اگر درست کار کرده بودیم صنایع چوب اسالم ورشکسته نمی‌شد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه این روزها یکی از مباحث مهم سیاسی، انتخاب وزرای کابینه دولت دوازدهم است اظهار داشت: با توجه به این که دولت مدعی بحث تدبیر و امید است انتظار داریم کسانی به وزارت و مسئولیت های کلان انتخاب بشوند که، علاوه بر تخصص و تعهد، دغدغه و عشق به نظام و انقلاب و رهبری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقوله دغدغه، مهم ترین مساله در انتخاب وزراست و وزیری که انگیزه و دغدغه نداشته باشد و به دنبال حاشیه سازی و کارهای سیاسی و جناحی باشد، به هیچ دردی نمی خورد افزود: وزیری که درد فقر را نجشیده باشد و غرق در صدها میلیارد پول و ثروت باشد، نمی تواند به فکر خدمت باشد. وزیر میلیاردی اگر اهل خدمت بود، ثروت اش به هزار میلیارد نمی رسید.

امام جمعه اسالم ادامه داد: دولت اگر بخواهد نیروهای مومن و ارزشی را از دولت حذف کند، کم کم باید فاتحه نظام و انقلاب را هم بخواند. حذف نیروهای مومن، ارزشی و اخلاقی، در حقیقت استارت فتنه اکبر است. در این مملکت چه اتفاقی افتاده که سلطنت‌طلبان، ربع پهلوی‌ها جان گرفته‌اند و امیدشان به بازگشت سلطنت، چندین برابر شده است. این تذهبون… کجا داریم می رویم؟

جدائی گفت: در خدمت به مردم و نظام و انقلاب نباید اصلاح طلب بودن ملاک اصلی قرار بگیرد. در راس قرار گرفتن اصلاح طلب ها، در حقیقت تعطیل کردن بخش عظیمی از استعدادهای سازندگی و پیشرفت و اعتلای کشور است. البته اگر دولت دست اصول گرایان هم بود من همین حرف را می زدم و می گفتم که نباید کلا اصلاح طلب ها را کنار بگذارید. بسیاری از مشکلات ما بخاطر همین انحصارطلبی ها و تمامیت خواهی هاست که به رشد و پیشرفت کشور ضربه می زند. دولت تدبیر و امید، زمانی به معنای واقعی تدبیر و امید خواهد شد که از همه ظرفیت ها و از همه استعدادها‌ و از همه گروه ها و جناح ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه بکارگیری عوامل فتنه ۸۸ که مورد حمایت مریم رجوی منافق و خائن قرار گرفته اند در واقع چراغ سبز نشان دادن به منافقین تروریست و اسرائیل کودک کش است اظهار کرد: البته در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، مجلس هم نقش مهم و برجسته ای دارد. مجلس شورای اسلامی در آستانه امتحانی بزرگ قرار گرفته است. گرچه مجلس در قضیه پاسخ موشکی قهرمانانه و شجاعانه سپاه به سوی داعش جنایت کار، که برکات و اثرات زیادی در عرصه بین المللی داشت، واقعا امتحان خوبی نداد. در تقدیر و تشکر از سپاه انتظار بود همه مجلسیان از این پاسخ به حمله به مجلس ، حمایت کنند ولی متاسفانه این کار را نکردند.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به تعطیلی کارخانه صنایع چوب اسالم گفت: ما از این که کارخانه چوب اسالم، در زمان شاه ۳ هزار نفر کارگر داشت و بعد از ۳۸ سال از گذشت انقلاب، با ۱۴۰ نفر کارگر هم نتوانست، کارش را ادامه دهد، شرمنده ایم‌. اگر درست کار کرده بودیم باید امروز ۱۰ هزار نفر کارگر در ای شرکت کار می کرد نه این که کارخانه به ورشکستگی برسد و کارگران جوان و زحمتکش شرکت ۴ ماه حقوق دریافت نکنند و الان هم بیمه ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات مردم عزیز اسالم، مشکل کمبود آب و حتی قطعی آب،در بعضی از مناطق اسالم می باشد افزود: اخیرا عده ای از مردم عزیز روهام بیگ محله به دفتر مراجعه کردند و به خاطر نبود آب بسیار نگران و ناراحت بودند. با مسئولین محترم اداره جهاد کشاورزی اسالم و نیز اداره جهاد کشاورزی شهرستان تالش و نیز فرماندار محترم صحبت کردم و تقاضای کمک کردیم خوشبختانه مسئولین هم برای حل این مشکل قول مساعد دادند.

جدائی با تأکید بر اینکه تنها راه حل مشکل آب اسالم، استانداری گیلان است اظهار کرد: تا زمانی که بودجه مناسبی برای حل این مشکل تخصیص داده نشود مشکل آب اسالم حل نخواهد شد. البته ترکیدگی لوله های شهر اسالم هم هم چنان ادامه دارد. وقتی هزاران لیتر آب ماه هاست که از لوله های ترکیده آب در اسالم هدر می‌رود، من چگونه به مردم بگویم در مصرف آب صرفه جویی کنید.

وی افزود: وقتی در بعضی شهرها،برای بعضی کارهای عمرانی،صدها میلیارد تومان هزینه می شود،من نمی دانم چرا برای حل حیاتی ترین مشکل مردم اسالم، که هدر رفت آب و نبود آب است، بودجه ای اختصاص داده نمی شود.

امام جمعه اسالم در پایان گفت: نباید خدمات دولت محترم را هم از نظر دور داشت در این چند سال انصافا در غرب گیلان خدمات شایسته ای انجام شده ، خود استاندار محترم بیش از بیست بار به اسالم و تالش تشریف آوردند که در بسیاری از استان ها ، این مقدار نیست. ولی در هر حال باید مشکل آب اسالم در اولویت اول استان قرار بگیرد.

حجت الاسلام جدایی هم چنین در مورد گزارش های متعدد رشوه در ادارات مختلف دولتی و غیره دولتی تذکر و هشدار دادند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه