آمادگی فلسطینی‌ها برای برگزاری روز خشم

درشرایطی که مردم فلسطین امروز خود را برای اعتراض گسترده علیه تجاوزات صهیونیست ها به مسجد الاقصی زیر عنوان روز خشم آماده می کنند، رژیم صهیونیستی به تدابیری گسترده برای مقابله با اعتراض روی آورده است.

آمادگی فلسطینی‌ها برای برگزاری روز خشم

به گزارش ۸دی، ارتش رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که پنج گردان ارتش برای مقابله با ناارامی های روز جمعه در اطراف مسجد الاقصی وضعیت آماده باش کامل قرار گرفته اند.
ابراز خشم و اعتراض های گسترده فلسطینی ها پس از آن آغاز شد که صهیونیست ها از جمعه هفته گذشته با بستن ورودی های مسجد الاقصی اقدام به نصب گیت های کنترل الکترونیکی در دروازه های مختلف این مکان مقدس کردند.
شخصیت ها و روحانیون فلسطینی ضمن محکوم کردن این اقدام صهیونیست ها بر لزوم برچیده شدن گیت های ورودی تاکید کردند.
محمد حسین مفتی قدس روز(دوشنبه) اعلام کرد که دار الفتوی قدس مانع ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی از طریق گیت های الکترونیکی میشود.
وی در ادامه افزود: هر کسی که از این گیت ها وارد مسجد شود نمازش باطل است.
عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی نیز که سه شنبه شب در درگیری با نیروهای صهیونیست در مقابل یکی از ورودی های مسجد الاقصی مجروح شد، خطاب به فلسطینی ها تاکید کرد که آنها باید نماز را خارج از مسجد الاقصی بخوانند و به هیچ عنوان از این گیت ها عبور نکنند.
وی گفت: هر کسی که بر خلاف منافع جمعی عمل کند خائن به شمار می آید.تلاش برای ناکام گذاشتن طرح نصب این گیت ها مهم تر از نماز خواندن در مسجد الاقصی است.
نظامیان رژیم اشغالگر در روزهای گذشته نمازگزارانی را که در اطراف دروازه های مسجد الاقصی تجمع کرده بودند و حاضر به عبور از گیت های الکترونیک نبودند، سرکوب کرده و دهها تن را مجروح کردند.
اشغالگران صهیونیست برای پراکنده کردن نمازگزاران که نزدیک دروازه الاسباط نماز می خواندند از ماشین های آب پاش استفاده کردند که پساب روی نمازگزاران می ریختند.
در اطراف قدس نیز بروز درگیری های شدیدی در روزهای گذشته بین نظامیان اشغالگر و جوانان فلسطینی در اردوگاه های شعفاط و قلندیا در شمال شرق و شمال قدس گزارش شده است.
منابع فلسطینی اعلام کردند که حملات پنجشنبه شب و بامداد جمعه صهیونیست ها به معترضان فلسطینی در مقابل مسجد الاقصی دست کم ۵۵ مجروح به جا گذاشت.
منابع پزشکی فلسطینی به خبرنگار العالم گفتند که ۲ نفر از مجروحان به علت شدت جراحات در وضعیت وخیمی به سر می برند.
این درحالیست که فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی سال ۴۸ جمعه شب را در اطراف مسجد الاقصی به صبح رسانده و تصمیم دارند نماز جمعه را در مقابل درهای ورودی مسجد الاقصی برگزار کنند و به دلیل بی حرمتی صهیونیست ها به مسجد و نصب گیت های ورودی از ورود به مسجد الاقصی خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه