نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

نبودن شورای نگهبان باعث ایجاد انحراف در جمهوریت و اسلامیت نظام می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلامیت و جمهوریت نظام باید توسط مسئولان نظام حفظ شود اما بعضی از خودی‌ها امروز تبدیل به ناخودی شده‌اند.

نبودن شورای نگهبان باعث ایجاد انحراف در جمهوریت و اسلامیت نظام می‌شود

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، آیت الله رضا رمضانی گیلانی شامگاه سه شنبه در جمع ناظران شورای نگهبان شهرستان رشت در حسینیه شهدای گمنام سپاه قدس استان گیلان در رشت اظهار داشت: ناظران شورای نگهبان پاسداران آرای مردم هستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه جایگاه شورای نگهبان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد اعلام داشت: شبهه‌ها به اشکال مختلف در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تحقیق و بحث‌های عمیق در مورد اهمیت شورای نگهبان باید انجام شود افزود: رابطه میان دین و سیاست به‌معنای تبعیت دین از سیاست نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با بیان اینکه دین نباید دست آویز حکام قرار بگیرد اذعان داشت: سیاست باید در تمامی بخش‌ها از آموزه‌های دینی تبعیت کند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها تلاش می‌کنند تا سیاست را از دین جدا نشان بدهند اظهار داشت: حکومت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نمونه‌هایی از حکومت‌های اسلامی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) یک سیاست‌مدار واقعی بود بیان داشت: امور جامعه باید بر اساس یک منبع معتبر اصلاح شود تا  جامعه اسلامی را  به‌خوبی راهنمایی کند.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با بیان اینکه وظیفه اصلی رئیس جمهور اجرای صحیح سیاست‌های کلی نظام اسلامی است اذعان داشت: اسلامیت و جمهوریت نظام باید توسط مسئولان نظام حفظ شود.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه بحث جدایی اسلامیت و جمهوریت نظام از اهداف بیگانگان است اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات میزان مقبولیت نظام را بالا می‌برد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه قانون اساسی کشور از قرآن گرفته شده است خاطرنشان کرد: وظیفه شورای نگهبان تطبیق قوانین کشور با قانون اساسی و قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از هرگونه انحراف از قوانین اسلامی است بیان داشت: نبودن شورای نگهبان باعث ایجاد انحراف در جمهوریت و اسلامیت نظام می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با بیان اینکه شورای نگهبان وظیفه صیانت از جمهوریت و اسلامیت را بر عهده دارد اذعان داشت: نظام اسلامی ایران یک مدل جدید و برتر برای ارائه جمهوریت و اسلامیت است.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه نهج البلاغه باید در تمامی ارکان حکومت مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: مردم باید مطابق با نهج البلاغه نمایندگان شهر و روستای را انتخاب کنند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه نبودن شورای نگهبان باعث انحراف در انتخاب افراد می‌شود گفت: ثبت نام کاندیداها در انتخابات بر اساس وزن نظام نیست و بعضی از افراد بدون داشتن توانایی‌های مختلف در انتخابات ثبت نام کردند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خبرگان رهبری باید از سیر علمی و تجربی برخوردار باشد بیان داشت: باید اصلاحاتی در قانون انتخابات و نحوه ثبت نام افراد انجام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با بیان اینکه جمهوریت برای بقای نظام اسلامی مورد نیاز است اذعان داشت: رای مردم یک امانت گران‌بها است و نباید به امانت‌های مردم خیانت کرد.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاوران رهبری در انجام امور مختلف هستند اظهار داشت: مصلحت‌ها در نظام اسلامی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نظام است.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با بیان اینکه بعضی از خودی‌ها تبدیل به ناخودی شده‌اند اظهار داشت: توجه به قرآن در قانون اساسی از به‌وجود آمدن شبهه در نظام اسلامی جلوگیری کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افراد حاضر در خط مقدم نظام اسلامی بیشترین بی مهری‌ها را متحمل شدند بیان داشت: اقتدار علمی، نظامی، اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی در حال افزایش است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه