در 24 ساعت گذشته؛

تیراندازی در آمریکا ۱۸ کشته و ۴۸ زخمی بر جا گذاشت

در پنجاه و هفت مورد تیراندازی گزارش شده در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا دست کم هجده نفر کشته و چهل و هشت نفر زخمی شدند.

تیراندازی در آمریکا ۱۸ کشته و ۴۸ زخمی بر جا گذاشت

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری دانشجو، در پنجاه و هفت مورد تیراندازی گزارش شده در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم هجده نفر کشته و چهل و هشت نفر زخمی شدند.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های تسلیحاتی در آمریکا،  در یکی از موارد گزارش شده در ایالت کالیفرنیا، یک مرد سی ساله و یک نوجوان زخمی شدند. تحقیقات اولیه پلیس نشان می دهد این حادثه اتفاقی نبوده ولی انگیزه تیراندازی هنوز مشخص نشده است.هنوز مظنون یا مظنونان این حادثه بازداشت نشده اند. در تیراندازی دیگری در همین ایالت سه نفر زخمی شدند و پلیس دو مظنون حادثه را بازداشت کرده است. پلیس می گوید علت تیراندازی درگیری بین دو گروه از جوانان بوده است. در یکی از تیراندازی های ایالت ایلینوی در منطقه آستین دو مرد بیست و نه و بیست و هفت ساله در خیابان نورث لکلیر به ضرب گلوله زخمی شدند. حال یکی از زخمی ها وخیم است و پلیس هنوز علت تیراندازی را اعلام نکرده است. پانزده مورد تیراندازی در ایالت ایلینوی در شبانه روزگذشته گزارش شده است که در نتیجه آنها دست کم سه نفر کشته و نوزده نفر زخمی شده اند. این ایالت به ویژه شیکاگو معمولا پرحادثه ترین شهر و ایالت در آمریکا به لحاظ خشونت های تسلیحاتی هستند. در یک مورد تیراندازی به مهمانی در شهر ویچیتا در ایالت کانزاس نیز دو نفر زخمی شدند. ضارب از داخل خودرو اقدام به تیراندازی به شرکت کنندگان در مهمانی کرده که در یک گاراژ برگزار شده بود. پنج مورد از تیراندازی های گزارش شده در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های تسلیحاتی، هشتاد مورد تیراندازی در بیست و چهار ساعت منتهی به شنبه در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا رخ داده است که در نتیجه آنها  سی و نه نفر کشته و پنجاه و چهار نفر زخمی شدند. بیست و شش مورد از تیراندازی های گزارش شده در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) در پی نداشته است.
بر این اساس طی چهل و هشت ساعت گذشته صد و سی و هفت مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها پنجاه و هفت نفر کشته و صد و دو نفر زخمی شدند.
گفتنی است آمار قربانیان تیراندازی های آمریکا در شبانه روز گذشته که مرکز ثبت خشونت های تسلیحاتی با جزئیات آنها را ذکر می کند معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع نهایی می شود، از این رو این مرکز پس از دریافت گزارش های تکمیلی از تیراندازی های صورت گرفته در سراسر آمریکا، اقدام به تکمیل آمارهای خود در تاریخ وقوع جرم می کند که معمولا این امر به افزایش شمار تیراندازی ها در تاریخ مقرر منتهی می شود یعنی اگر قتلی در روز چهارشنبه رخ داده و گزارش آن در روز جمعه دریافت شده است آمار مربوط به آن در تاریخ چهارشنبه ثبت می شود. بر این اساس و به طور مثال تعداد تیراندازی های بیست و چهار ساعت شنبه تا یکشنبه (شبانه روز گذشته) دوشنبه نهایی می شود.
۳۳۴۷۸ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که این تعداد تیراندازی ۸۳۲۵ کشته و ۱۶۵۸۴ نفر زخمی برجای گذاشته است ۳۸۸ مورد از قربانیان (کشته یا زخمی) این خشونت های تسلیحاتی کودکان زیر یازده سال و ۱۷۴۹ نفر نوجوان هستند.  ۱۹۳ مورد تیراندازی به جمع، ۱۳۳۶ مورد حمله به منازل، ۱۱۱۸ مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی  و ۱۱۱۰ مورد تیراندازی سهوی در این مدت به ثبت رسیده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه