خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار لنگرود:

وجود یک تشکل برای مدیریت امور چای لنگرود ضرورت دارد

فرماندار لنگرود گفت: برای گردش مالی یک میلیارد تومانی ۳۰ اتحادیه داریم اما برای گردش ۱۰۰ میلیاردی چای لنگرود یک اتحادیه هم نداریم.

وجود یک تشکل برای مدیریت امور چای لنگرود ضرورت دارد

به گزارش ۸دی، سید رضا جوادپور ظهر امروز در نشست با مدیران کارخانجات چای شهرستان لنگرود در کارخانه چایسازی دامنه لیسه‌رود بخش کومله اظهار داشت: در لنگرود تشکلی که بتواند از حقوق صنعت چای دفاع کند نداریم و این نداشتن آسیب و نقطه منفی است.

وی افزود: در لنگرود ۳۰ کارخانه فعال و ۴ هزار هکتار اراضی چای فعال و ۹۰۰۰ چایکار فعال در این حوزه داریم و ۲۵ درصد نقش ملی در تولید چای را لنگرود دارد و حوزه چای یک حوزه تأثیرگذار در استان و در کشور است اما در صحنه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مطلقا نقشی ندارد.

فرماندار لنگرود ادامه داد: ما باید ابتدا چند نفر به نمایندگی از مدیران کارخانه‌جات تعیین کنیم تا پیگیری‌ها از طریق این نمایندگان مدیران انجام شود.

جوادپور با بیان اینکه تأکید ما برای انتخاب نمایندگان مدیران کارخانجات جهت تضعیف دیگر مدیران نیست گفت: شرایط لنگرود با مازندران و غرب گیلان تفاوت می‌کند و باید افرادی که دارای سبک مهندسی و فنی هستند و روی افکار عمومی تأثیرگذارند باید انتخاب شوند تا بتوانند با وزیر کشور، کشاورزی و دیگر وزرا مذاکره و گفتگو کنند و امور چای را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: یک تشکل برای مدیریت امور چای نیاز اساسی لنگرود است. ما برای گردش مالی یک میلیارد تومانی گاهی ۳۰ اتحادیه داریم اما اکنون برای ۱۰۰ میلیارد تومان یک اتحادیه هم نداریم.

فرماندار لنگرود افزود: ما اصلا به دنبال تضعیف سندیکا نیستیم اما در مقایل وضعیت صنعت چای و دپوی چای در کارخانه مسئولیت قانونی داریم و هر لحظه نمی‌توانم ۳۰ نفر مدیر کارخانه را فرخوان کنم اما با نمایندگان اینها می توانیم نشست داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه