هنرمند حوزه صنایع دستی ماسال؛

صنایع دستی بومی می تواند فرهنگ قوم تالش را منتشر کند / آماده آموزش و همکاری بانوان هستیم + تصاویر

سید خدیجه صفوی از تولید کنندگان صنایع دستی شهرستان ماسال گفت:ما توانسته ایم محصولاتمان را بومی سازی کنیم مثلا از پارچه…

صنایع دستی بومی می تواند فرهنگ قوم تالش را منتشر کند / آماده آموزش و همکاری بانوان هستیم + تصاویر

به گزارش ۸دی، سید خدیجه صفوی از هنرمندان رشته صنایع دستی شهرستان ماسال و متخصص در گفتگو با ماسال نیوز گفت: کارهای هنری را از یک سال و نیم پیش به صورت تخصصی شروع کردم و از آنجا که روبان دوزی و سوزن دوزی را هنری بروز دیدم تمرکزم را در این زمینه گذاشه ام.

صفوی با اشاره به استقبال خوب مردم از محصولات این حوزه اظهار داشت: اگر روبان دوزی به شیوه ی خلاقانه ای به کار گرفته شود، می تواند محصولات متنوعی تولید کند که خواهان بسیاری خواهد داشت. محصولات تولیدی ما در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی رشت به فروش رفته است.

این هنرمند تالش زبان توسعه فرهنگ از طریق صنایع دستی را امری معمول در استان های مختلف کشور دانست و تاکید کرد: ما توانسته ایم محصولاتمان بومی سازی کنیم. مثلا از پارچه ی شال که پارچه لباس محلی تالش است، کیف هایی زیبا با تزئینات روبانی تولید کرده ایم که مورد توجه قرار گرفته است. این ها می تواند فرهنگ قوم تالش را منتشر کند.

صفوی ادامه داد: اگر شرایط برای ما هنرمندان رشته ی صنایع دستی فراهم باشد، می توانیم هم محصولات متنوع و هم اشتغال زایی ایجاد کنیم که این قطعا افتخاری برای ماسال و مردمش خواهد بود.

وی افزود: اگر بانوانی در شهرستان علاقه به فعالیت در این رشته های هنری دارند، می توانند با مراجعه به آموزشگاه زردوخت واقع در خیابان معلم تعلیم دیده و سپس با ما در زمینه ی تولید صنایع دستی همکاری کنند.

 

تصاویر زیر مربوط به محصولات کارگاه هنری شاپرک به مدیریت این هنرمند ماسالی است:

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه