نماینده صومعه سرا در گفتگو با 8دی:

خطوط شبکه آب و برق گیلان نیازمند نوسازی است/ احتمال خاموشی برق در تابستان برای گیلانی‌ها زیاد است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرهنگ سازی در مصرف آب و برق خانوار گفت: خطوط شبکه انتقال آب و برق گیلان نیازمند نو سازی است.

خطوط شبکه آب و برق گیلان نیازمند نوسازی است/ احتمال خاموشی برق در تابستان برای گیلانی‌ها زیاد است

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن تقدیر از زحمات شرکت های آب و برق در استان به مشکلات قطعی آب و برق در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل فرسودگی شبکه های برق و آب در فصول بحران همچون زمستان و تابستان قطعی مکرر آب و برق را شاهد هستیم.

وی با اشاره به قطعی آب روستایی بیش از ۳۰ هزار روستا در برف سال گذشته، افزود: در بسیاری از مواقع به دلیل اینکه شبکه برق فرسوده است و در مواقع اضطراری قطع و در پی آن برق پمپ‌ها نیز قطع و موجب بی‌آبی روستاییان می‌شود.
نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ترمیم شبکه برق استان را منوط به تزریق اعتبارات کافی دانست و گفت: ترمیم شبکه‌های برق فرسوده و ایجاد ترانس‌های چند هزار واتی در استان نیازمند اعتبار ملی است و با تخصیص‌های فعلی قابل حل نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تحمیل هزینه بر مردم در پی قطعی برق اشاره و اظهار کرد: به دلیل افت فشار ناگهانی و تغییر ولتاژ لوازم خانگی و صنعتی بسیاری از مصرف کنندگان در پی قطعی‌ها می‌سوزد و کسی پاسخگو هم نیست.

دلخوش همچنین به قطعی آب در تابستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه علاوه بر عدم وجود زیرساخت‌های لازم در استان نیازمند فرهنگ‌سازی در الگوی مصرف آب هستیم.

وی با اشاره به پرآبی گیلان و در عین حال کمبود آب در استان در فصل تابستان ادامه داد: گیلان بیشترین بارندگی را در طول سال دارد اما در تامین آب شرب مصرفی خانوار بعضا با مشکل روبرو هستیم.

نماینده مردم صومعه سرا گفت: در حال حاضر آب تصفیه شده‌ی ما علاوه بر خوردن، برای مصارف شست و شو و آبیاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید الگوی مصرف را در این موارد تغییر داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال خاموشی در طول تابستان در گیلان زیاد است، تصریح کرد: با افزایش مصرفی که خانوارها دارند و تولید نامتوازنی که در استان وجود دارد احتمال خاموشی برق در طول تابستان طبیعی به نظر می‌رسد.

دلخوش به ضرورت نوسازی شبکه های آب و برق در استان تاکید کرد و گفت: علی‌رغم اینکه در بسیاری از نقاط شبکه انتقال آب و برق فرسوده تعمییر و ترمیم شده اما همچنان نیازمند نوسازی این خطوط هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه