خبرنگار: ابوالفضل شکری
در گفتگو با 8دی مطرح شد:

برای اولین سال، یادواره استانی استاندار شهید ایران برگزار نشد!

همسر شهید انصاری گفت: این برای اولین سالی است که یادواره استانی شهید انصاری برگزار نشد در حالی که در گیلان تا سال گذشته..

برای اولین سال، یادواره استانی استاندار شهید ایران برگزار نشد!

حمیده دانش کاظمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه شهدا مهمان خدا شده اند و عند ربهم برزقون هستند اظهار داشت: گاهی که از شهدا صحبت می شود شاید احساس کنیم غلوی انجام می شود ولی واقعا اینطور نیست و شهید انصاری فرد بسیار متدین و متقی ای بود و عین حال بنده کلمه فاستقم امرت را روی قبر ایشان نوشته بودم.

وی افزود: در اولین روز زندگی ما ایشان مقداری پول داشت و گفت من با خدا عهد کردم که اگر هر کسی درمانده بود به او کمک کنم که خداوند زن و بچه من را درمانده نکند و آن روز این کار را کردند. ایشان می گفت من تا حالا این کار را کرده ام یعنی هر کسی که نیازی داشته من به او کمک کردم. این اولین روز زندگی ما بود و آخرین عید زندگی ما هم ایشان همین کار را کردند یعنی ایشان در بعد رسیدگی به امور مردم برایشان عید و غیرعید تفاوتی نداشت.

همسر شهید انصاری ادامه داد: از نظر برخوردهای سیاسی هم شهید انصاری به گونه ای بودند که حتی آقای بنی صدر که رئیس جمهور بودند می گفتند من از دست ایشان ذله شده ام. یعنی اگر افکار ایشان با فردی نمی خواند شوخی نداشت و بر اساس فکرشان عمل می کرد.

دانش کاظمی با ذکر خاطره ای اظهار کرد: روزی سر قبر ایشان بودم و یک خانمی آمد و بلند سر قبر شهید انصاری گریه می‌کرد. به ایشان گفتم خانم! اینطور بالای سر قبر شهید زار و ضجه نمی‌زنند. این خانم که من را نمی‌شناخت و من هم لحجه شمالی نداشتم گفت شما از تهران آمده‌اید و نمی‌دانید این شهید چقدر مهربان بود و چقدر به ما رسیدگی می‌کرد و چقدر کارهای ما را انجام می‌داد. دشمن همین ویژگی‌های ایشان را شناخت و ایشان را حذف کرد.

وی افزود: یادم می‌آید که اولین‌بار که از صدا و سیمای رشت به من گفتند که به شما تبریک و تسلیت می‌گویم گفتم من تبریک شما را می پذیرم اما تسلیت را خیر چون با این عبارت برخی فکر می‌کنند شهادت ایشان را از ما گرفته است. این یک روی سکه است و روی دیگر سکه عدم وجود این شهدا در بین ماست. روی دیگر سکه این است که ما این موضوع حمله ناجوانمردانه تروریسم خارجی به خودمان را اصلا مورد توجه قرار نداده ایم.

همسر تنها استاندار شهید ایران ادامه داد: این همه شهید از ما گرفته اند و گیلان سومین استان در کشور در شهدای ترور است و ما اصلا به این موضوع توجه نداریم و حالا آنها به ما تروریست می‌گویند.

دانش کاظمی افزود: اگر قرار باشد از بعد شهید دادن نگاه کنیم می توانم بگویم اینها پایه‌های انقلاب را بنا کرده‌اند و ما هم وظیفه داریم به بقیه مطالب هم برسیم.

همسر استاندار شهید گیلان گفت: ما هر چه موفق‌تر باشیم دشمن ما کینه ورزتر است و با این کینه ورزی هم کاری نمی‌توانیم بکنیم. اوایل که خودم سنگ قبر را برای انصاری انتخاب کرده بودم گوشه سنگ قبر شهید را آرم سپاه انتخاب کردم. حالا هم همین قصد را دارم. همسر من یک سپاهی بود. ضمن اینکه در گروههای مختلفی هم بود یک سپاهی هم بود و برای همین داده بودم که آرم سپاه را هم در گوشه قبر ایشان حک کنند.

دانش کاظمی درباره برگزار نشدن یادواره استانی استاندار شهید ایران و نپرداختن رئیس مجلس به موضوع سالگرد شهادت شهید انصاری در برنامه های هفته گذشته گیلان خود نیز اظهار کرد: آقای لاریجانی برای برنامه دیگری به گیلان آمده بودند و حتی منطقه تا چند روز قبل درباره حضور ایشان اطلاعی نداشته است. آقای لاریجانی به لحاظ شخصی انسان فوق العاده با شخصیتی هستند. کتاب استاندار آسمانی هم در برج میلاد با تمام مشکلات آقای لاریجانی با حضور ایشان رونمایی شد.

وی افزود: آقای لاریجانی در جلسه شورای اداری حضور داشتند و من برخورد ایشان را مثبت می دانم.

همسر شهید انصاری گفت: این برای اولین سالی است که یادواره استانی شهید انصاری برگزار نشد در حالی که در گیلان تا سال گذشته همیشه مراسم استانی هم داشتیم که امیدوارم این برگزار نشدن را خودمان سال آینده جبران کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه