فرماندار لاهیجان:

یادمان شهدای گمنام شهرستان لاهیجان احداث می شود

فرماندار لاهیجان گفت: یادمان شهدای گمنام شهرستان احداث و در سالگرد خاکسپاری آنان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

یادمان شهدای گمنام شهرستان لاهیجان احداث می شود

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، سیدمحمد احمدی در جلسه ای اظهار داشت: در مهر ماه سال گذشته شهرستان لاهیجان افتخار این را داشت که میزبان سه شهید قهرمان و گمنام باشد که این روز به عنوان روزی بیادماندنی در شهر لاهیجان باقی خواهد ماند و مردم همواره یاد آنان را گرامی خواهند داشت.
وی افزود: این شهدا در کنار استخر شهر لاهیجان آرمیده اند و محل، به زیارتگاهی برای مردم ولایتمدار این خطه تبدیل شده است.
احمدی خاطرنشان کرد: در ساخت این یادمان باید تسریع شود و بارگاه با شکوهی برای این شهدا ساخته شده و در سالروز خاکسپاری آنها به بهره برداری برسد.
معاون شهردار لاهیجان نیز گفت: طرحی که برای ساخت این یادمان طراحی شد، به شورای شهر نیز ارسال شد که به تصویب رسیده و دنبال برگزاری مناقصه محدود ساخت آن هستیم.
گنجه ای افزود: برای ساخت این یادمان ، یک میلیارد و ۹۸۰میلیون ریال اعتبار برآورد شده که با همکاری های مردمی احداث می شود و اگر این کمک ها جمع آوری نشود، ازسوی شهرداری هزینه خواهدشد.
وی تصریح کرد: سازه این یادمان به صورت اسکلت فلزی و با الهام از معماری سنتی گیلان است که دارای دو ایوان در اطراف و سکوی بلند است که مساحت صحن اصلی آن یکصد مترمربع و به ارتفاع شش متر است و دو راه دسترسی دارد و دارای رواق اصلی است.
گنجه ای ادامه داد: ظریف کاری آن نیز بصورت کاشی معرق ، سنگ و ابزار سیمانی طراحی شده که در کنار استخر لاهیجان ساخته می شود .
پیکر سه شهید گمنام ، هفتم مهرماه سال گذشته در مراسم باشکوهی، در لاهیجان تشییع و در حاشیه استخر این به خاک سپرده شدند. این شهدا در تفحص های مختلف در مناطق عملیاتی شناسایی شده بودند که سن آنها بین ۱۹ تا ۳۰ سال بود.
در حال حاضر، پنج شهید گمنام در شهر لاهیجان آرمیده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه