طبابت در آلمان، مدرسه سازی در ایران

دکتر حسین پورخصالیان پزشک ایرانی مقیم آلمان با شیوه زندگی درویشانه درآمدهای طبابتش در آلمان را صرف اعتلای فرهنگ ایران و مدرسه سازی می کند .

طبابت در آلمان، مدرسه سازی در ایران

به گزارش ۸دی، این پزشک انسان دوست روز چهارشنبه گفت: در آلمان پزشکی را فراگرفتم و ۳۶سال در این کشور به عنوان ارولوژ و فوق تخصص جراحی کلیه و مثانه و ادرار کار می کنم و در این سالها کوشیده ام از درآمدم برای اعتلای فرهنگ ایران استفاده کنم .
دکتر پورخصالیان با بیان این که طرح هایش بیشتر صرف بهبود آموزش و پرورش به ویژه توجه به آموزش و پرورش بانوان می شود افزود: تاکنون در گیلان یک مدرسه با نام فاطمه پورخصالیان در لاهیجان ، یک دبیرستان در خرم آباد تنکابن و دو سالن ورزشی برای استفاده خانم ها در لاهیجان ، یک مدرسه در رودبنه ، یک مدرسه در دهسر سیاهکل بنام برادرم ساخته ام و شش کلاس نیز در دبستانهای لاهیجان ساختم .
دکتر پورخصالیان ، هدف از صرف درآمدهایش در راه مدرسه سازی را پیشرفت کشور و بهبود شرایط زندگی مردم ذکر و ابراز امیدواری کرد به روزی برسیم که کشور به خیری نیاز نداشته باشد و منابع موجود برای ساخت مدارس کافی باشند.
این پزشک در مورد اقدامات نیکوکارانه خود در سایر استانهای کشور گفت : هنگامی که در آذربایجان زلزله آمد و مدارس را تخریب کرد داوطلبانه به آنجا رفتم و تعمیر پنج دبستان را بر عهده گرفتم .
وی با بیان این که در سیستان و بلوچستان خیرینی هستند که کودکان خیابانی و کسانی که کم سرپرست و بی سرپرست هستند را شناسایی و جمع می کنند به آنها غذا می دهندو لباس برای آنها تهیه و در آموزششان شرکت می کنند افزود : به همین منظور در آنجا یک خانه برای نگهداری ۴۲۰کودک بی سرپرست و کم سرپرست خریداری کردم و در اختیار آنها قرار دادم ولی خودم هنوز از آن دیدن نکرده ام.
پورخصالیان خاطرنشان کرد: می خواستم تمام پولهایم را صرف ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان کنم ولی نمی توانستم بدون شناخت افراد محلی سرمایه گذاری کنم به همین دلیل این مبلغ را صرف ساخت مدرسه در لاهیجان کردم .
این پزشک خیر همچنین روز گذشته کار ساخت یک واحد آموزشی ۱۲کلاسه با تامین ۱۸میلیارد ریال هزینه را با حضور خیرین مدرسه ساز گیلان در لاهیجان آغاز کرد که قرار است این مدرسه در مدت ۱۵ماه ساخته و تحویل شود.
دکتر حسین پورخصالیان پزشک انسان دوست و نیکوکار تاکنون ۱۷مدرسه در کشور احداث کرده است.

منبع: ایرنا

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه