رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی شهرستان ماسال:

تخلفات گسترده در انتخابات شوراهای ماسال قابل اثبات نیست / جزئیات بازشماری آرا در شهر و یکی از روستاها

صفوی گفت: بعضی افراد در برخی صندوق ها مشاهداتی داشته اند که نقل قول می کنند و همان را به تمام صندوق ها تسری می دهند.

تخلفات گسترده در انتخابات شوراهای ماسال قابل اثبات نیست / جزئیات بازشماری آرا در شهر و یکی از روستاها

به گزارش ۸دی، سید فضایل صفوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ماسال در گفتگو با ماسال نیوز در پاسخ به این سوال که آیا حجم تخلفات در این دوره از انتخابات گسترده بود یا نه، گفت: کلمه گسترده در شهرستان ماسال و شاندرمن قابل استفاده و اثبات نیست.

صفوی با اشاره به برخی اظهارات درباره تخلفات انتخاباتی گفت: بعضی افراد در برخی صندوق ها مشاهداتی داشته اند که نقل قول می کنند و همان را به تمام صندوق ها تسری می دهند. این دلیل بر تخلف در همه صندوق ها نیست.

وی افزود:  البته متاسفانه قانون درباره تعیین دقیق جمعیت شهر و روستا پیش بینی دقیقی نداشته است تا بر اساس قانون دقیقا از همان افراد رای گیری صورت بگیرد. این خلا باعث شد افرادی از شهر به روستا و بعکس رای دادند.

رئیس هیات نظارت شهرستان ماسال اثبات بسیاری از تخلفات را سخت دانست و تاکید کرد: افرادی هستند که با روستای خودشان عجین هستند و هر روز یا ایام زیادی از روزهای هفته را به روستایشان رفت و آمد می‌کنند در حالی که ساکن شهر هستند.

صفوی خاطر نشان کرد: بر خلاف دوره های پیش که بیشتر اعضای صندوق را معمولا از خود روستا تعیین می‌کردند  در این دوره این موضوع لحاظ و پیش بینی نشده بود.  افرادی که به عنوان ناظر یا هیات اجرایی بودند  شناخت دقیقی از محل نداشتند.

وی افزود: البته این موضوع در واقع یک خلا قانونی است.  معمولا افراد اینقدر خودشان را درگیر نمی کنند و اعضای صندوق و نماینده فرماندار نمی‌خواهند تنش و تشنج ایجاد شود.

صفوی با اشاره به اعتراض برخی نامزدها و اشحاص در زمان رای گیری در خصوص رای دادن افرادی غیر ساکن گفت: همان زمان به آنان گفته اند که از متخلفان لیست بگیرید تا بعدا اگر گسترده بود صندوق را ابطال کنیم. اما بعد از رای گیری یک صندوق که ۷۰۰ رای دارد را بخاطر ۱۰ نفر که  از بیرون از حوزه آمده اند ابطال نمی کنند. طبیعتا به نفع و صلاح ممکلت و شهر هم نیست.

رئیس هیات نظارت شهرستان ماسال در پاسخ به این سوال که چند صندوق در این انتخابات بازشماری شد، گفت: در شهر شاندرمن ملاحظاتی وجود داشت که افراد از جاهای دیگری آمده اند و یا اسم نامزدی خوانده نشده است یا برخی می‌گفتند که حوالی ۵ صبح برخی از اعضای صندوق خواب آلوده بوده اند و آرای ما را با دقت نخوانده اند. نهایتا با توجه به این که اختلاف نفر پنجم و شمم ۴ رای بود، دو صندوق مدارس دارالزهرا و عصمت در حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت بازشماری شد اما هیچ تغییری در رای نفر ششم رخ نداد.

صفوی ادامه داد: دریکی از روستاهای شاندرمن هم اعتراضاتی وجود داشت.  فردی می‌گفت اسم من مشابهت با کلمه ای دارد که به همین خاطر مجدد بازشماری شد و باز هم هیچ تغییر اساسی ای رخ نداد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسامی شهر و روستای شهرستان ماسال از ارسال نامه تایید کلی انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در شهر و بخش مرکزی ماسال چه منتخبان و چه افراد دیگر که آرای لازم را کسب نکرده اند اعتراض رسمی صورت نگرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه